به گفته مهندس صالح زاده مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان ، از ابتدای اجرای طرح ثبت استاندارد های کارخانه ای تا کنون 21 مورد استاندارد کارخانه ای در این اداره کل به ثبت رسیده است . وی افزود : هم اکنون نیز 4 مورد استاندارد کارخانه ای در حال بررسی به منظور ثبت می باشد .
 
مدیر کل استاندارد استان اصفهان استاندارد کارخانه ای را استانداردی برشمرد که در فقدان استانداردهای ملی و گاهاً بین المللی ، توسط واحد تولیدی تهیه و تدوین گردیده و الزامات مندرج در آن برای عرضه محصول نهایی به بازار ، از سوی واحد تولید کننده رعایت گشته است .
 
مهندس صالح زاده با اشاره به اینکه استاندارد های کارخانه ای باید به صورت شفاف شامل ویژگی های فنی ، بسته بندی و نشانه گذاری بوده و با توصیه نامه ها و مقررات سازمانهای ملی و بین المللی نیز منطبق باشد ، افزود : بدیهی است که ثبت استاندارد کارخانه ای مجوز برای استفاده از نشان استاندارد بر روی کالا نیست و فقط تولید کننده را مکلف به تولید کالای مربوطه بر اساس استاندارد ثبت شده می نماید .
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان ، واحدهای تولیدی که استاندارد کارخانه ای ثبت می نمایند ، مکلف به رعایت کلیه ضوابط و شرایط فنی و عمومی مندرج در آن استاندارد و همچنین رعایت کلیه قوانین و ضوابط ارگانهای نظارتی ذی ربط می باشند .
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا