یزدفردا "دادن خدمات آب و برق به نیمی از یک میلیون و 800 هزار مسکن مهر کشور از اولویت کاری و ماموریت اصلی دولت در سال جاری است.

 وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو خدمات آب و برق 50 درصد مسکن مهر کشور را امسال انجام می دهد.

مجید نامجو روز یکشنبه در شورای اداری رشتخوار گفت: دادن خدمات آب و برق به نیمی از یک میلیون و 800 هزار مسکن مهر کشور از اولویت کاری و ماموریت اصلی دولت در سال جاری است.

وی افزود: اجرای هدفمندی یارانه ها که جزو آرزوهای دیرینه دولت ها بود در دولت دکتر احمدی نژاد محقق شد و با کمک دولت و مردم وجود مشکلات در این زمینه حل می شود.
وی اظهار داشت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مصرف برق در کشور 10 درصد کاهش یافت.
وزیر نیرو با اشاره به سفر چهارم رئیس جمهور و هیات دولت به استان خراسان رضوی گفت: این سفر به منظور پیگیری مصوبات سفرهای قبلی و ایجاد اشتغال جدید در کشور انجام می شود.
وی با بیان اینکه دولت عزم جدی در پیگیری و به سرانجام رساندن مصوبات قبلی دارد اظهار داشت: توجه به بخش مسکن مهر یکی از این موارد است.

نامجو گفت: در پی خشکسالی های چند سال اخیر تامین آب یکی از نیازهای اساسی است که باید مدیریت در این زمینه به صورت جدی انجام شود.
وزیر نیرو به اجرای پروژه مهر ماندگار در کشور اشاره کرد و افزود: در این بخش 700پروژه مختلف در کشور شناسایی شده که دولت از طریق فاینانس داخلی و جذب سرمایه گذاری خارجی و فروش سهام، تا به ثمر نشستن آنها از این طرحها حمایت می کند.

تخصیص یک میلیارد تومان برای تقویت پروژه آبرسانی جنگل و جدا سازی آب شرب روستایی از آب شهری، اختصاص 200 میلیون تومان برای پروژه برق رسانی بلوار معلم جنگل، واگذاری مخزن آب و فاضلاب شهری به شهرداری رشتخوار، تقسیط بدهی برق شهرداری رشتخوار به اداره برق، تغییر تعرفه عمومی چاه های آب شهرداری به تعرفه کشاورزی برای آبیاری فضای سبز این شهرستان، از مصوبات شورای اداری رشتخوار بود

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا