بافق :حسن پور خبرنگاریزدفردا : سید محمد میرهدایی با گرامیداشت هفته ارتباطات و روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی اظهار داشت: در طول هفته ارتباطات و روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی 17 پروژه مخابراتی بافق و بهاباد با سرمایه‌گذاری بالغ بر 10 میلیارد و 492 میلیون ریال به طور متمرکز با دیگر طرح‌های مخابراتی در مرکز استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل تأسیس و توسعه سوئیچ، ایجاد مرکز تلفن، اجرای شبکه کابل و فیبر نوری، تأسیس سامانه تلفن همراه (BTS)، تأسیس و توسعه اینترنت پرسرعت (ADSL)، ارتقا ظرفیت سامانه‌های تلفن همراه و آماده‌سازی ساختمان فنی و ... است.

رئیس اداره مخابرات شهرستان بافق با بیان اینکه شهرستان بافق در اجرای مصوبات سفر اول پیشتاز بوده است، تصریح کرد: مصوبات سفر دوم و سوم هیئت دولت نیز در زمینه مخابرات به طور کامل انجام شده است.

وی با اشاره به تعداد مشترکان شهرستان‌های بافق و بهاباد خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهرستان بافق و بهاباد حدود 21هزار و 400 مشترک تلفن ثابت و حدود 24هزار مشترک تلفن همراه از خدمات این بخش استفاده می‌کنند.

میرهدایی همچنین با اشاره به اقدامات مخابرات در روستاها عنوان کرد: مترو اینترنت یا اینترنت پرسرعت در برخی از روستاها آماده شده است که در این هفته مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی همچنین در مورد پوشش تلفن همراه ریلی و جاده‌ای شهرستان بافق بیان داشت: از مسیر بافق - یزد و بافق به بهاباد و بافق به کوهبنان پوشش جاده‌ای برقرار است همچنین پوشش ریلی بافق به یزد و بافق به طبس و بافق به مشهد و کرمان پوشش ریلی در منطقه شهرستان تکمیل شده است.

رئیس مخابرات شهرستان‌های بافق و بهاباد گفت: در سال گذشته 33 پروژه مخابراتی به ارزش بیش از 15 میلیارد و 887 میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا