صدوق نمایندگی یزدفردا:دشتي پور:با اجراي موفق مرحله اول قانون هدفمندي يارانه ها در واقع عدالت محوري دولت محقق شده است.
"احمدعلي دشتي پور"  با اشاره به دستاوردهاي مهم و ارزنده اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در زندگي مردم اظهار داشت:   آثار و نتايج هدفمندي يارانه را بايد در دو مقطع كوتاه‌ و بلند ارزيابي كرد، زيرا برخي از اين آثار بشكل زنجيره اي تحولات مستمري را در بخشهاي مختلف ايجاد خواهد كرد .
فرماندار صدوق  ادامه داد:نزديك شدن هزينه ها به قيمت واقعي  از جمله نمودهاي اوليه اين اقدام است كه در بلند مدت سبب مي شود تا ارزش واقعي ثروت هاي ملي از جمله انرژي هاي آب ، برق ، گاز ، نفت و بنزين براي مردم مشخص شود و در مصرف آن دقت بيشتري كنند.
وي اثر مثبت و واضح طرح هدفندي يارانه ها را كمك به بهينه‌سازي مصرف انرژي در بخش حامل‌هاي انرژي دانست.
دشتي پور بيان داشت : در گذشته شاخص‌هاي شدت انرژي كشور كه بيان‌كننده ميزان مصرف انرژي نسبت به توليد محصولات است در وضعيت مناسبي قرار نداشت كه يكي از دلايل آن قيمت‌هاي پايين اين حامل‌ها بود.
 وي، با اشاره به اينكه اجراي طرح هدفمندي يارانه ها و واقعي شدن قيمت ها سبب مديريت مصرف انرژي از سوي مصرف كنندگان شده است ، افزود : با صرف جويي مردم در استفاده صحيح از منابع ديگر نيازي به واردات حجيم حامل‌هاي انرژي در كشور نيست .
فرماندار صدوق به سخنان مقام معظم رهبري پيرامون ضرورت توزيع عادلانه يارانه ها در بين اقشار مختلف مردم اشاره كرد و افزود:با اجراي موفق اين قانون در مرحله اول در واقع عدالت محوري دولت محقق شده است.
دشتي پور تصريح كرد: اصلاح الگوی مصرف یکی از اهداف مهم این قانون بوده است که در ماههای اولیه اجرای این قانون اثرات آن به خوبی نمایان شد و دومین نکته مثبت این است که رفتار مصرفی مردم بخصوص در حوزه انرژی تحت تاثیر قرار گرفته و آثار مثبت صرفه جویی در انرژی هایی چون بنزین و برق و گاز محسوس است.
فرماندار صدوق در پايان اين گفتگو در خصوص عملکرد دولت در زمینه هدفمندی یارانه ها گفت : فرآیند تدوین ، تصویب و اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها یکی از نادرترین  تصمیمات دولت ها در طول سالهای بعد از انقلاب می باشد که با همه بخش‌ها ،‌ اقشار و کارشناسان در میان گذاشته شد و تلاش شد نظر همه آنها دریافت و لحاظ شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا