سید جلال یحیی زاده با مثبت ارزیابی کردن نقش هنر داستان نویسی در معرفی و روایت زندگی کودکان ونوجوانان شهید گفت: داستان نویسی، از سال‌های نه چندان دور، همواره یکی از اصلی‌ترین و پرجاذبه‌ترین آثار ادبی کشور به شمار می‌رود.

 

به گزارش خبرنگار یزد فردا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سید جلال یحیی زاده با اشاره به لزوم توجه به یادواره‌های کودکان و نوجوانان شهید تصریح کرد: ادبیات داستان نویسی ایران در دهه‌های اخیر، و به طور مشخص در سال‌های پس از پیروزی انقلاب به دوران شکوفایی خود گام نهاده ودر این سال‌ها داستان نویسان بزرگ و برجسته‌ای در عرصه ادبیات کشور مطرح شدند. آنها با قدرت قلم و دیدگاهی تازه به نگارش آثاری کاملاً متفاوت و برجسته پرداخته و تاثیرات عمیق اجتماعی برجای گذاشتند.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تردیدی نیست که داستان نویسی ایران، بخش عظیمی از شکوفایی و بالندگی خود را مرهون و مدیون دوران خطیر، بی بدیل و سرنوشت ساز جنگ تحمیلی است.

یحیی زاده احیای نام شهدا و پرداختن به زندگی آنان را الگوی بسیار مناسب برای نسل جوان دانست و بیان کرد: یکی از قشرهایی که در بین شهدا مظلوم واقع شده کودکان و نوجوانی هستند که متاسفانه آن طور که شایسته است، در مورد آنها، کتاب و یا آثار هنری تولید نشده است.

وی از شهید فهمیده به عنوان نمادی از  شهدای ماندگار دفاع مقدس یاد کرد و افزود: بسیاری از کودکان و نوجوانان ما با شرکت در عرصه جنگ به فیض بزرگ شهادت نائل شدند که این مهم، نشان از اوج شهادت طلبی آنها دارد به همین جهت پرداختن به زندگی و مبارزات آنها امری واجب است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: زنده نگه داشتن نام شهدای دفاع مقدس به خصوص شهدای کودک و نوجوان، بسیار حائز اهمیت است و باید به صورت‌های مختلف، مانند ساخت فیلم، انتشار کتاب و ایجاد سبک نوینی در ادبیات، ایثار و فداکاری آنها را به نمایش درآورد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا