نماینده منتخب مردم تفت و میبد در مجلس نهم در تذکر آیین‌نامه‌ای گفت: متاسفانه بعضی از تذکرات نمایندگان هیچ ربطی به دستور جلسه ندارد که این موضوع در بعضی از اوقات موجب وهن مجلس می‌شود.

 به گزارش خبرنگار یزدفردا به نقل ازخبرگزاری خانه ملت، سید جلال یحیی‌زاده فیروزآباد در نشست علنی امروز (دوشنبه ۸ خرداد) در تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۳ آیین‌نامه داخلی، گفت: متأسفانه بعضی از تذکرات نمایندگان هیچ ربطی به دستور جلسه ندارد که این موضوع در بعضی از اوقات موجب وهن مجلس می‌شود.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر یحیی‌زاده٬ افزود: این تذکر وارد است از این‌رو  براساس آیین‌نامه تذکراتی که در چارچوب جلسه نیست، باید در قالب تذکر کتبی مطرح شود.

همچنین در ادامه عنایت‌الله هاشمی در تذکری دیگر با استناد به همان ماده٬ گفت: من دو روز پیش در رسانه‌ها شنیدم که ۷۵ درصد از نمایندگان فاقد تجربه اجرایی هستند، اما با توجه به بررسی‌های انجام شده لازم است که هیات رئیسه با این گونه حرف‌های کذب برخورد و از حقوق نمایندگان که افراد متخصصی هستند دفاع کنند.

لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده سپیدان٬ گفت: این موضوعات در چند وقت اخیر بسیار به چشم می‌خورد، از این‌رو مجلس در آینده تخصص هر کدام از نمایندگان را اعلام خواهد کرد.

در ادامه حسن تامینی لیجائی در تذکری دیگر با اشاره به نحوه بررسی تذکرات نمایندگان در دستگاه‌های اجرایی گفت: نمایندگان گاهاً به مسئولان اجرایی تذکر می‌دهند که متاسفانه این تذکرات هیچ بازخوردی ندارد، از این‌رو مجلس باید برنامه‌ریزی دقیقی برای بازخورد این تذکرات طراحی کند.

لاریجانی نیز در پاسخ به این تذکر افزود: در دوره قبلی هم درباره این موضوع صحبت‌های بسیاری شد که اگر مجلس در دوره جدید بخواهد اصلاحی انجام دهد، باید آن را در آیین‌نامه پیش‌بینی کند، از این‌رو کمیسیون آیین‌نامه داخلی باید برای تغییر نحوه بررسی تذکرات نمایندگان برنامه‌ریزی کند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا