در يكي از دامداري هاي روستاي شاه جهان آباد واقع در شهرستان ميبد يك گاو مسئوليت بزرگ كردن و شير دادن به 4 بزغاله را بر عهده گرفت.

یزدفردا:در يكي از دامداري هاي روستاي شاه جهان آباد واقع در شهرستان ميبد يك گاو مسئوليت بزرگ كردن و شير دادن به 4 بزغاله را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرنگار یزدفردا به نقل ازروابط عمومی شبكه دامپزشکی شهرستان میبد : در اين دامداري كه گاو وگوسفند به صورت مشترك نگهداري مشوند 4 بزغاله در بدو تولد با مشكل بي شيري و نداشتن مادر مواجه شدند كه صاحب دامداري  به دليل نداشتن نيرو و مشكلات، در دادن شير خشك دامي به بزغاله ها تصميم گرفت  آنها را با شير گاو بزرگ كند.

احمد زارعشاهی در ادامه افزود: برخلاف انتظار يكي از گاوها حاضر به شير دادن به بزغاله به صورت مستقيم شد كه اين كار باعث راحتي كار و صرفه جويي در وقت دامدار شد. اين گاو درحال حاضر گوساله اي ندارد وهمانند يك مادر  بزغاله ها  را دوست مي دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه انتظار می رفت که مشکلاتي هنگام مصرف شیر گاو برای بزغاله ها بوجود بیاید ولی هيچ گونه ناسازگاري مانند اسهال در مصرف شير براي بزغاله ها بوجود نيامده است و رشد بزغاله ها  بيش از حالت معمول مي باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا