در چند سال اخیر، توفیقات بسیاری از بخش سخت­افزار تا حساس­ترین کارهای آموزشی و تربیتی به دست آمده است و اکنون المصطفی، رقیبی بزرگ برای مراکز علمی بین­المللی محسوب می­شود

به گزارش خبرنگار یزدفردا به نقل ازمرکز خبر و اطلاع­رسانی جامعه المصطفی، در این نشست، آیت الله اعرافی، پس از تقدیر و تشکر از زحمات کارکنان مرکز توسعه و فناوری المصطفی، هدف از برگزاری این نشست را ادای احترام و گفتگو با کارکنان این مرکز کلیدی، حساس و اثرگذار بر کل مجموعه خواند.

رئیس جامعه المصطفی، با اشاره به ورود به ماه بابرکت رجب، خاطرنشان کرد: «اساس تمام کارها در این ایام باید برای اصلاح نفس باشد. ما و شما در دستگاهی حوزوی، دینی و اخلاقی قرار داریم که آرمان آن الهی و معنوی است و این نکته مهمی است که باید در این چند ماه، مورد توجه قرار دهیم».

آیت الله اعرافی با توصیه به سیر و سلوک و پیمایش مدارج معنوی در این فرصت ارزشمند، اظهار داشت: «ادعیه و اذکاری که برای این ماه وارد شده است، دارای مضامین ارزشمند معنوی و توحیدی می­باشد که توجه به آن، موجب تثبیت و تقویت نگرش توحیدی در انسان خواهد شد».

رئیس جامعه المصطفی، با تاکید بر اهمیت استغفار برای شناسایی و اصلاح ضعف­ها، یادآور شد: «نور این ماه به شرطی می­تواند در تمام عرصه­های شخصی، خانوادگی و اجتماعی ما جلوه­گر شود که از فرصت جوانی و نشاط در راه­های خداپسندانه بهره بریم و این مهم، تنها با اخلاص و خودسازی محقق می­گردد».

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، رسالت سنگین جامعه المصطفی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: «المصطفی حاصل زحمات تمام انبیاء و اولیای الهی، خون شهدا، مجاهدت علما و تلاش جبهه توحیدی در تاریخ است. این سرمایه گرانبها با هفت میلیارد انسان به شکل مستقیم و با تمام مردمی که تا قیامت پای به این جهان خواهند نهاد، به شکل غیرمستقیم سر و کار دارد، چراکه ما پایه­گذار مسیری هستیم که در آینده بشریت اثرگذار خواهد بود».

آیت الله اعرافی، شکرگذاری، اخلاص در کار و کسب علم، دانش و بینش را از ویژگی­های حضور در مجموعه ارزشمند المصطفی دانست و گفت: «کارکنان این مجموعه نباید با نگاه مادی و مزداندیشی، پاداش کار در این محراب عبادت را با مال دنیا معاوضه نمایند، چراکه این نگاه، موجب خسران خواهد بود».

وی در بخش بعدی سخنان خود، دستاوردهای جامعه المصطفی را چشمگیر و عظیم خواند و ادامه داد: «در چند سال اخیر، توفیقات بسیاری از بخش سخت­افزار تا حساس­ترین کارهای آموزشی و تربیتی به دست آمده است و اکنون المصطفی، رقیبی بزرگ برای مراکز علمی بین­المللی محسوب می­شود».

رئیس جامعه المصطفی، جایگاه مرکز توسعه و فناوری المصطفی را ویژه و فرابخشی دانست و خاطرنشان کرد: «من در جریان بسیاری از فعالیت­های شما قرار دارم و می­دانم کارهای عظیمی در این مرکز صورت می­گیرد و همه بخش­ها موظف هستند تا با این مرکز همکاری نمایند».

وی، با توصیه بر ارتقای اخلاقی و معنوی و عمق­بخشی به ارزش­های اسلامی در این مجموعه، افزود: «ما باید خود را با ارزش­های اسلامی و حوزوی تطبیق دهیم، چراکه ما در دستگاه پیامبر اکرم(ص) و حضرت ولی عصر(عج) مشغول به خدمت هستیم».

آیت الله اعرافی، ارزیابی نقاط ضعف و قوت بر اساس شاخص­های معتبر بین­المللی، انسجام و تبادل اطلاعات درون دستگاهی، صرفه­جویی و حداکثر بهره­وری از منابع، استفاده از منابع انسانی متخصص، خلاقیت و ابتکار و ارائه طرح و ایده، پایه­ریزی کارها بر اساس تحقیق و استفاده از آمارهای دقیق را از مهمترین نکاتی برشمرد که باید مورد توجه تمام کارکنان مرکز توسعه و فناوری المصطفی باشد و تصریح کرد: «بحث بیداری اسلامی و پیگیری مطالبات رهبری، از مهمترین وظایفی است که باید در تمام کارها بدان اهتمام داشته باشیم و البته هم­اکنون نیز در همین مسیر قرار داریم».

رئیس جامعه المصطفی، در ادامه این نشست به صورت جداگانه فعالیت تمام بخش­های این مرکز را مورد ارزیابی قرار داد و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات صورت گرفته، نظرات و تذکراتی را نیز ارائه نمود.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، شماری از مدیران و کارکنان بخش­های مختلف مرکز توسعه و فناوری جامعه المصطفی، ضمن ارائه گزارش از فعالیت­های خود،‌ برخی از مشکلات بخش­های خود را با رئیس جامعه المصطفی در میان گذاشتند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا