طی جلسه ای در تاریخ دوم خرداد سال جاری با حضور شهردار میبد، معاونین شهرداری و همچنین سرپرست و نماینده ادراه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میبد مقرر شد تا شهرداری میبد جهت مرمت و بهسازی معابر و کوچه های بافت فرسوده شهر با اداره میراث فرهنگی همکاری نماید.

به گزارش خبرنگار یزدفردا به نقل از روابط عمومی شهرداری میبد طی جلسه ای در تاریخ دوم خرداد سال جاری با حضور شهردار میبد، معاونین شهرداری و همچنین سرپرست و نماینده ادراه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میبد مقرر شد تا شهرداری میبد جهت مرمت و بهسازی معابر و کوچه های بافت فرسوده شهر با اداره میراث فرهنگی همکاری نماید.

طبق تفاهم حاصل شده شهرداری متعهد خواهد شد تا ضمن تأمین بخشی از اعتبار لازم برای اجرای این طرح، قسمتی از بافت تاریخی شهر را در محدوده گردشگری قلعه باستانی نارین قلعه بهسازی نماید.

این عملیات شامل کف سازی معابر، بدنه سازی دیوار کوچه ها، مرمت پوشش سقف و ساباط و همچنین اصلاح و کف سازی مناسب جوی آب و مسیر قنوات در این محدوده می باشد.

شهردار میبد با دادن قول مساعد جهت اجرای کامل این طرح و دیگر طرح های پیشنهادی از سوی اداره میراث فرهنگی مقرر کرد تا ضمن بازدید نمایندگان شهرداری و میراث فرهنگی از محدوده مورد نظر، جهت اجرای بهتر، حجم عملیات در نقطه خاصی از شهر و در مسیرهای معین شده با اولویت درخواست مردم متمرکز شود.

در بخشی از این جلسه پویا ضمن اشاره به جایگاه تاریخی شهر میبد و ثبت آن به عنوان اولین شهر نمونه گردشگری تاریخی ایران گفت مشکلات و گرفتاری های زیادی در رابطه با مرمت و حفاظت از بافت تاریخی شهر وجود دارد و بافت تاریخی بخشی از هویت شهر میبد می باشد که می بایست عمران شهری به نحو مطلوبی در این قسمت از شهر انجام شود و دیگر اینکه زیبایی شهر در حفظ بافت های تاریخی جلوه گر خواهد شد که این امر همکاری نهادهای مختلف شهر و ارائه تسهیلات از سوی آنها را می طلبد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا