میدان دفاع مقدس یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی شهرداری میبد در سال 90 بوده است که در سال جاری نیز عملیات ساماندهی داخل میدان شامل فضای سبز، روشنایی و ساخت المان انجام خواهد شد

یکی از نقاط حادثه خیز شهر میبد تقاطع بلوار خرمشهر به جاده ندوشن می باشد که در سال های گذشته توجه چندانی به آن نشده بود. با احداث جاده کمربندی غربی اردکان به یزد در نزدیکی این تقاطع و افزایش تردد ماشین های سنگین و همچنین افزایش مسافرت های شهری از مسیر جاده ندوشن به ویژه در ایام تعطیل بار ترافیکی این نقطه بشتر شده است. به همین جهت اصلاح وضعیت تقاطع مذکور در دستور کار شهرداری میبد قرار گرفت. می توان گفت پس از احداث میدان دفاع مقدس در سال گذشته به وضعیت تردد در این تقاطع ساماندهی داده شده است.

میدان دفاع مقدس به لحاظ قرار گرفتن در مجاورت مجموعه واحد های مسکن مهر میبد، شهرک صنایع دستی و همچنین مسیر تردد به پادگان آموزشی نبی اکرم(ص)، جاده کمربندی، جاده ندوشن، جاده راه آهن و کارخانجات صنعتی به ویژه کارخانه فولاد آلیاژی و کارخانه قند میبد از درجه اهمیت بالایی برخوردار می باشد. با احداث فضای بزرگ میدان و مثلثی و نصب علائم ترافیکی احتمال وقوع تصادف در این تقاطع به شدت کاسته شده است.

با صرف هزینه یازده میلیاردی جهت احداث میدان و عملیات عمرانی آن در مساحتی بالغ بر 7000 متر مربع، میدان دفاع مقدس یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی شهرداری میبد در سال 90 بوده است که در سال جاری نیز عملیات ساماندهی داخل میدان شامل فضای سبز، روشنایی و ساخت المان انجام خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا