تابلوي منبت معرق بين‌الحرمين با بيش از 500 سال ماندگاري که در مراسم روز جهاني صنايع دستي توسط محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس‌جمهور رونمايي شد اثر هنری استاد مجید میبدی بوده است .

به گزارش خبرنگار یزدفردا تابلوي منبت معرق بين‌الحرمين كه بيش از 500 سال ماندگاري خواهد داشت توسط محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس‌جمهور و سيد حسن موسوي رئيس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري در مراسم روز جهاني صنايع دستي رونمايي شد.

 به گزارش سازمان ميراث فرهنگي، طراحي و ساخت اين تابلوي منحصر به فرد در ابعاد 3 در 5 متر توسط گروه هنري آريانگار به سرپرستي هنرمند شاخصي به نام مجيد ميبدي در سال 88 آغاز شد.

بر اساس اين گزارش طرح اصلي تابلو شامل تصوير بين‌الحرمين و متن زيارت عاشورا و اسامي شهداي كربلا است و ساخت آن 2 سال به طول انجاميده است.

در اين تابلو بيش از 95 هزار قطعه چوب از حدود 110 نوع درخت داخل و خارج كشور استفاده شده است.

بر اساس اين گزارش گروه هنري آريانگار از سال 1380 فعاليت هنري خود را در رشته هنرهاي چوبي و تربيتي آغاز كرده است.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_3909.jpeg

اين گروه از حضور چند استاد با تجربه و چيره‌دست در رشته‌هاي معرق، منبت، طراحي، نگارگري، ‌تذهيب، خوشنويسي و درودگري بهره مي‌گيرد و اعضاي گروه هنري آريانگار علاوه بر كسب مقام‌‌هاي برتر جشنواره‌ها و مسابقات مختلف هنري موفق به اجراي آثار هنري بسيار ارزشمندي شده است كه از آن جمله مي‌توان به تابلوهاي گوناگون معرق و منبت، انواع قاب آئينه و ميز ناهارخوري اشاره كرد.  










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا