نماینده مردم تفت و میبد در مجلس با بیان اینکه نفس استان کویری یزد به شماره افتاد است، گفت: اگر مسئولان کشور علاقمند از استان یزد نامی بر روی نقشه جغرافیایی کشور باقی بماند باید بحزان کم آبی این حوزه انتخابیه را هرچه سریعتر برطرف کنند.

یزد فردا، سید جلال یحیی زاده افزود: وضعیت کشاورزان منطقه اصلا خوب نیست و خوب است تا دولت هرچه سریعتر وارد عمل شود و با هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مسئول به داد این قشر زحمت کش برسد در غیراین صورت فردا خیلی دیر است و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید چندین برابر هزینه کرد.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد : مصرف آب درمناطق کویری که هوا بسیار گرم است موجب می‌شود که مردم نیازی بیشتر به منابع آبی داشته باشند و این درحالی که هم‌اکنون مردم برای انجام کارهای واجب خود مانند تامین منابع در رو ستاها و... با مشکل کمبود آب مواجه هستند.

وی ادامه داد : مردم روستاهای استان  یزد چند سالی است که با بحران کم آبی دست وپنجه نرم می کنند و تنها راهکاری که می‌تواند این بحران را برطرف کند توسعه شبکه های  آبرسانی این حوزه انتخابیه است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس نهم یاد آور شد: دولت باید با یک برنامه ریزی کاربردی بحران کم آبی یزد را برطرف کند زیرا دل کشاورزان از این وضعیت بدرد آمده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا