عضو فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به تلاش دلسوزان اصولگرای مجلس برای تشکیل فراکسیون فراگیر اصولگرایان از همراهی سایر فراکسیون های مجلس در این راستا با تمکین به فرمایشات رهبری مبنی بر لزوم وحدت خبر داد.

به گزارش خبرنگار یزدفردا به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛سیدجلال یحیی زاده با تاکید بر اینکه یکی از اقتضائات اصولگرایی وحدت، تعامل و هماهنگی است گفت:اصولگرایان بادی در مجلس نهم فراکسیونی فراگیر داشته باشند.

نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی افزود:  با تشکیل فراکسیون جدید رهروان ولایت برای حمایت از ریاست لاریجانی بر مجلس نهم ، خوف این بود که در مجلس نهم بین اصوگرایان انشقاق ایجاد شده و این اختلافات به سطوح دیگر جامعه و اقشار مردم سرایت کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دلسوزان اصولگرای مجلس برنامه ریزی برای ایجاد تشکیلات فراگیر اصولگرایی در داخل و خارج مجلس انجام دادند که این طرح در ابتدای مجلس نهم مورد استقبال برخی اصولگرایان قرار نگرفت اماپس از دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری و توصیه ایشان بر لزوم وحدت زمینه ها برای ایجاد تشکل فراگیر اصولگرایی فراهم شد.

وی تاکید کرد: فراکسیون های دیگر اصولگرایی مانند رهروان، پایداری و یا رهپویان می توانند در زیر مجموعه این تشکل فراگیر فعالیت سیاسی کنند.
یحیی زاده افزود: فراکسیون رهروان ولایت نیز پس از پایان رقابت های انتخاباتی ریاست مجلس شورای اسلامی و اقتضائات خاص آن و فرمایشات رهبری بر لزوم تشکیل فراکسیون فراگیر برای اصولگرایان در مجلس نهم برای وحدت پی برده اند و در این راستا همکاری می کنند.
بنا بر این گزارش در جریان انتخاب ریاست مجلس نهم هواداران علی لاریجانی برای ریاست مجلس فراکسیون رهروان ولایت را تشکیل داده و رایزنی های گسترده ای را با منتخبین جدید مجلس نهم برای رای به ریاست لاریجانی آغاز کردند.این فراکسیون پس از مدتی اعلام کرد فقط کار کرد انتخاباتی نداشته و در مجلس نهم فعالیتی گسترده خواهد داشت.
 اعضای هیئت موسس فراکسیون رهروان در همین راستا از برگزاری جلسه برای انتخاب ریاست این فراکسیون و تصویب اساسنامه آن خبر دادند و اعلام کردند علی لاریجانی گزینه ریاست این فراکسیون نیست.
فراکسیون اصولگرایان نیز در همان ایام در قالب طرفداران ریاست حدادعادل بر مجلس با حضور حدود ۱۳۰ منتخب مجلس تشکیل جلسه داد و از همه منتخبان اصولگرای مجلس هشتم با گرایشات سیاسی مختلف دعوت کرد در این جلسه شرکت کنند اما هیئت موسس فراکسیون رهروان اعلام کردند در این جلسه شرکت نخواهند کرد.
پس از پایان رقابت های انتخاباتی ریاست مجلس شورای اسلامی فراکسیون روحانیون به همراه گروهی از اصولگرایان شاخص در راستای تشکیل فراکسیون فراگیر اصولگرایان فعالیت های سیاسی خود را آغاز کردند که این اقدامات در ابتدا با مخالفت فراکسیون رهروان رو به رو شد اما پس از دیدار اصولگرایان با مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر وحدت اصولگرایان، روند تشکیل این فراکسیون فراگیر تسریع شد و فراکسیون رهروان نیز موافقت ضمنی خود را برای عضویت در این فراکسیون و فعالیت در زیر مجموعه آن اعلام کرد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا