بخشدار مرکزی میبد به همراه دهیار روستای بیده از آسیاب آبی و شهرک ولیعصر روستای بیده بازدید کرد.

در این بازدید محمد حسین قاسمی بر اجرای طرح وسیع ساماندهی ، مرمت و باز سازی آسیاب آبی بیده تاکید کرد و گفت : این آسیاب تاریخی تا بعد از انقلاب نیز فعال بوده و سپس به دلیل صنعتی شدن امور کم کم از رونق افتاده و تبدیل به مخروبه ای شده  که سعی داریم به یاری خداوند و با همکاری دهیاری و میراث فرهنگی این آسیاب را ساماندهی ، مرمت و باسازی کنیم.

در این بازدید بخشدار به همراه پیمانکار اجرای این طرح از قسمت های مختلف این طرح بازدید کرد واز پیمانکار این طرح خواست تا در روند اجرای این طرح به دلیل مدفون شدن آسیاب در دل خاک تمام نکات ایمنی و مستحکم سازی رعایت شود.

در پایان بازدید از این آسیاب آبی محمد حسین قاسمی در خصوص تامین اعتبار قرارداد این طرح به منظور اجرای بهتر و سریعتر آن تاکید کرد.

در ادامه بازدید از روستای بیده بخشدار در شهرک ولیعصر این روستا حضور یافت و از روند ساخت و اجرای مراحل برق رسانی و گاز رسانی این شهرک دیدن کرد.

محمد حسین قاسمی به واگذاری زمین شهرک و اجرای طرح های آبرسانی ، برق رسانی و ... در کمتر از یک سال اشاره کرد و افزود: این شهرک با همکاری بنیاد مسکن ، بخشداری ، دهیاری و شورای روستای بیده آماده و به مردم واگذار شده است و خوشبختانه در این شهرک تمام خدمات آبرسانی ، برق رسانی ، گاز رسانی ، خط تلفن ، احداث جاده و حتی فضای سبز مورد نیاز اهالی طراحی و در نظر گرفته شده است که تعدادی از آنها اجرا و بقیه نیز به مرور زمان انجام خواهد شد.

شایان ذکر است در این شهرک 146 قطعه زمین واگذار شده و در کمتر از یکسال چندین خانوار درآن ساکن شده اند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا