شهر کویری میبد با داشتن 15 پار ک و بوستان بزرگ و کوچک از این نظر بعد از مرکز استان در رتبه دوم قرار دارد و به لحاظ سرانه جمعیتی در بین شهرهای استان در مقام اول می باشد و سرسبزی و طراوت را برای شهرنشینان کویر به ارمغان آورده است.

شهر کویری میبد با داشتن 15 پار ک و بوستان بزرگ و کوچک از این نظر بعد از مرکز استان در رتبه دوم قرار دارد و به لحاظ سرانه جمعیتی در بین شهرهای استان در مقام اول می باشد و  سرسبزی و طراوت را برای شهرنشینان کویر به ارمغان آورده است.

شهردار میبد در این خصوص طی گزارشی اعلام کرد شهر میبد با جمعیتی بالغ بر  70000 نفر در حال حاضر دارای بیش از 15 پارک و بوستان می باشد که بزرگترین آنها به ترتیب پارک بهاران با 24 هکتار وسعت، پارک رهگذر 1 و 2 در حاشیه بزرگراه آیت الله حائری میبدی و پارک تازه تأسیس و زیبای نشاط می باشد.

محمدرضا حفیظی شهردار میبد گفت طی دو سال اخیر بخش قابل توجهی از بودجه شهرداری به ساخت و تجهیز پارک ها و فضای سبز شهر اختصاص داده شده است و فضای مناسبی برای اوقات فراغت شهروندان میبدی و حتی مسافرانی که از شهر دیدن می کنند فراهم شده است.

از دیگر پارک های مهم شهر می توان به پارک فلسطین، بوستان فردوسی، پارک هاجر یخدان، پارک بیداری اسلامی، پارک معرفت خانقاه، پارک فاطمیه شهیدیه و .... اشاره کرد. بسیاری از بوستان های سطح شهر و همچنین فازهای 2 و 3 پارک بزرگ بهاران و پارک رهگذر2 در دو سال گذشته احداث و تکمیل شده است و احداث چندین بوستان محلی دیگر نیز در دستور کار شهرداری میبد قرار دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا