یزذفردا:در جلسه ای با حضور نماینده مردم در مجلس و مدیران كل آب و فاضلاب و تعاون روستایی استان مشكلات شهرستان بررسی شد.

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد مدیران كل آب و فاضلاب و تعاون روستایی استان در جلسه ای كه با حضور نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر و برخی از مسئولین شهرستان در فرمانداری بهاباد تشكیل شد، حضور یافتند و در اين جلسه جهت رفع مشكلات و توسعه شهرستان تصمیماتی اتخاذ گرديد.
در ابتدای این جلسه مدیركل تعاون روستایی استان از اخذ مجوز راه اندازی نمایندگی تعاون روستائی در شهرستان خبر داد و از همكاری مسئولان شهرستان جهت راه اندازی و تجهیز این اداره تشكر كرد.
"محمدحسین مرشدی" راه اندازی نمایندگی تعاون روستایی در بهاباد را نقطه عطفی در توسعه كشاورزی این منطقه عنوان كرد و افزود: بهاباد دارای ظرفیت ها و پتانسیل های مطلوبی جهت گسترش فعالیت های شركت های تعاون روستایی است و ارتقاء نمایندگی تعاون روستایی این شهرستان به اداره در اولویت می باشد.
وی همچنین اهداف سازمان تعاون روستایی را تأمین پیشرفت، گسترش و تقویت تعاون و توسعه عملیات اقتصادی، بازاریابی و بازرگانی و خدمات تعاونی در روستاها دانست كه در سه بُعد وظایف هدایتی، حمایتی و نظارتی قابل تقسیم است.
در این دیدار فرماندار بهاباد پیگیری جدی جهت اخذ سهمیه استخدام نیروی بومی در آزمون استخدامی آتی برای این نمایندگی را خواستار شد.
همچنین در این جلسه موضوع انتقال آب زاینده رود به شهرستان بهاباد مطرح شد و نماینده مردم در مجلس و مسئولان شهرستان سؤالات و شبهات خود و مردم را در مورد كاهش قطر لوله آب انتقالی در بخشی از مسیر كه به شهرستان منتهی می شود، از مدیركل آب و فاضلاب استان جویا شدند.
مدیركل آب و فاضلاب استان یزد در پاسخ به سؤالات حاضران به بیان سیر انتقال آب به بهاباد از تصویب طرح تا مرجله اجرا پرداخت و تصریح كرد: با توجه به اینكه مقدار آب تخصیص داده شده به بهاباد 30 لیتر در ثانیه است، لوله های 300 و 200 اینچی بكارگیری شده جهت انجام این طرح توانایی انتقال آب به میزان 60 لیتر در ثانیه را دارا است.
"علی اسلامی" میزان پیشرفت پروژه را خوب ارزیابی كرد و گفت: از مسیر 70 كیلومتری انتقال آب از بافق به بهاباد حدود 20 كیلومتر دیگر باقی مانده است كه امیدواریم تا پایان شهریور به بهره برداری برسد.
در ادامه جلسه كماكان مسئولین شهرستان و بویژه نماینده مردم در مجلس خواستار آینده نگری مسئولین ذیربط و افزایش قطر لوله های آب از 200 اینچ به 300 اینچ شدند تا پس از اجرا شدن خط دوم انتقال آب به استان، امكان بهره مندی بیشتر مردم و صنایع شهرستان از این آب شیرین و گوارا مهیا باشد.
در این جلسه مقرر شد زارع زاده نماینده مردم بهاباد در مجلس هماهنگی برگزاری جلسه ای با حضور استاندار و سایر مسئولان مرتبط با این موضوع را در مركز استان بعمل آورد و جهت افزایش قطر لوله انتقال آب در آن جلسه تصمیم گیری شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا