متوسط عمر بیش از 113 تاکسی درون شهری در میبد کمتر از 7 سال (مدل 84 به بالا) بوده و این عدد در مورد مینی بوس های خط واحد کمتر از 6 سال ( مدل 85 به بالا) می باشد

متوسط عمر بیش از 113 تاکسی درون شهری در میبد کمتر از 7 سال (مدل 84 به بالا) بوده و این عدد در مورد مینی بوس های خط واحد کمتر از 6 سال ( مدل 85 به بالا) می باشد و همچنین میانگین عمر وسایل نقلیه اعم از اتوبوس و مینی بوس در خطوط واحد کمتر از 7 سال است.

بر اساس این گزارش در شهر میبد 8 مسیر خط شهری و 2 مسیر خط حومه شهر برای خطوط واحد در نظر گرفته شده و بیش از 22 راننده در این مسیرها مشغول به کار هستند.

در گزارش شهرداری آمده است متوسط عمر تاکسی های تلفنی (آژانس) در شهر میبد کمی بیش از 8 سال(مدل 83 به بعد) می باشد و این در حالی است که طبق قانون می بایست صاحبان خودروهای آژانس که مدل ماشین آنها کمتر از سال 87 می باشد نسبت به تعویض آن اقدام کنند.

در رابطه با نوسازی ناوگان تاکسیرانی ذکر این نکته لازم است که همزمان با اعطای تسهیلات کشوری از تردد تاکسی های درون شهری (تاکسی زرد) با بیش از ده سال زمان ساخت جلوگیری می شود و به همین دلیل از ابتدای سال 91 در راستای اجرای این طرح تعداد 5 خودروی پژو و یک سمند جایگزین تاکسی های فرسوده شده است و همچنین در سال 90 مجموعا 17 خودرو در طرح جایگزینی شرکت کرده اند.

هم اکنون نیز فقط 20 خودروی پیکان با بیش از 10 سال ساخت در ناوگان تاکسیرانی میبد وجود دارد که طبق برنامه زمان بندی شده تا پایان امسال از رده  خارج و مشمول طرح جایگزینی خواهند شد.

لازم به ذکر است متوسط عمر ناوگان تاکسیرانی در کشور 10 سال است که این رقم در میبد بین 6 تا 7 سال می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا