در جلسه صمیمی سید ناصر امامی میبدی با هنرمندان شهرستان میبد ، وی بر برگزاری جلسات هم اندیشی هنرمندان در شهرستان های مختلف به منظور بررسی مسائل و مشکلات آنها تاکید کرد.

مشاور هنری استاندار با حضور در فرمانداری میبد طی جلسه ای صمیمی با هنرمندان این شهر به بحث ، گفتگو و تبادل نظر در زمینه های مختلف هنری پرداخت و از نزدیک با مسائل ، مشکلات و نظرات آنها آشنا شد.

سید ناصر امامی میبدی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع هنرمندان گفت: امید داریم تا این جلسات در شهرستان ها به نوبت و به صورت منظم برگزار شود و مسائل و مشکلات هنری با یک نگاه ویژه و دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

مشاور هنری استاندار اضافه کرد : هنرمندان میبدی ذوق بالایی در خلق آثار هنری در زمینه های مختلف خطاطی ، مینیاتور ، نمایش ، فیلم ، سفال ، سرامیک ، فرش ، زیلو و ... دارند و آثار آنان از مرزهای کشور فراتر رفته و اماکن مذهبی و مقدس ایران و کشورهای اسلامی به زیلوی میبد مفروش و مزین شده است.

وی چند جمله از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص هنر و هنرمند را یادآور شد و اظهار داشت : این جلسات و نشست ها باعث واکاوی مشکلات خواهد شد و من نیز به نوبه خود سعی خواهم کرد تا مشکلات را به مدیران ارشد استان انتقال داده و راهکارهای مناسب به منظور حل آنها را ارائه داده و پیگیری کنم.

سپس فرماندار میبد ضمن قدردانی از حضور یکایک هنرمندان و مشاور هنری استاندار گفت : هنر یعنی ذوق و شوق و این هنرمند است که آثار هنری را به گونه ای می آفریند که مخاطب را تحت تاثیر قرار داده و پیام اصلی را با هنر خود به مخاطب منتقل می کند.

محمد رضا رجائی اضافه کرد : هنر ایرانیان در طول تاریخ زبانزد بوده و نمونه آن سفالینه ها و زیلو های چند هزار ساله است و وظیفه مسئولین و هنرمندان این است که در حفظ و احیای این هنرهای اصیل بکوشیم و رسالت دینی و فرهنگ اسلامی خود را از طریق این هنرهای گران بها به جهانیان انتقال دهیم.

در ادامه این جلسه هریک از هنرمندان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

این جلسه مصوباتی نظیر برگزاری جلسه با حضور امام جمعه شهرستان به منظور بررسی مشکلات هنرمندان شهرستان ، پیگیری رفع تبعیض و نا داوری در بخش اعتبارات فرهنگی و هنری ، پیگیری نگارخانه کتابخانه ابولفضلی ، تشکیل اتاق فکر توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی ، بررسی اشتغال برخی هنرمندان در مشاغل غیر هنری ، پیگیری تملک ساختمان هنرستان های تجسمی دختران و پسران توسط مشاور هنری استاندار و برگزاری جلسه هنرمندان میبدی با مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا