در جلسه كمیته حمل و نقل و سوخت شهرستان به بررسی مشكلات آژانس ها و موضوع نارضایتی مردم از خدمات اتوبوسهای بین شهری پرداخته شد.

 "محمدرضا هدائی" در این جلسه ضمن تبریك فرارسیدن ماه پرخیر و بركت رمضان اظهار داشت: یكی از وظایف مهم آژانس ها و دفاتر مسافربری بین شهری خدمات رسانی به موقع به مردم از طریق حمل و نقل مطمئن همراه با آرامش و امنیت خاطر است.

فرماندار بهاباد در ادامه دستور كار جلسه را قرائت كرد و اعضا نظرات خود را ارائه نمودند.

نماینده آژانس های مسافری شهرستان عدم داشتن كارت سوخت ویژه آژانسها را از مشكلات عمده این صنف دانست و گفت: عدم اختصاص كارت سوخت به اكثر آژانس های شهرستان و گرانی قطعات خودرو، درآمد بسیار ناچیزی را نصیب رانندگان آژانس می نماید.

در ادامه فرماندار بهاباد از نحوه خدمات رسانی اتوبوس ها به مردم گلایه نمود و اظهار داشت: برخی از اتوبوس های خوب و جدید كه در خط بهاباد - یزد كار می كردند هم اكنون از این خط ها خارج شده و در معادن اطراف مشغول به كار می باشند و اتوبوس های فرسوده و قدیمی جایگزین آنها شده اند.

وی تأخیر در ساعت حركت اتوبوس ها و عدم حركت برخی از اتوبوس ها در ساعت مشخص را از دیگر عوامل نارضایتی مردم عنوان كرد.

نماینده شركت اتوبوسرانی شهرستان نیز در پاسخ بیان كرد: اختلاف بسیار ناچیز قیمت بلیط اتوبوس های درجه یك و اتوبوس های معمولی و اختلاف قیمت فاحش اتوبوس های درجه یك و معمولی، رانندگان را به سمت استفاده از اتوبوس های معمولی سوق می دهد.

وی همچنین خرید بلیط توسط مردم در زمان حركت اتوبوس را از عواملی دانست كه برخی اتوبوس ها به دلیل نداشتن مسافر كافی از مبدا حركت نمی كنند.

فرماندار بهاباد در جمع بندی نهایی از مسئول شركت اتوبوسرانی خواست تمام تلاش خود را جهت خرید اتوبوس های درجه یك برای ایاب و ذهاب مردم به مركز استان و بالعكس به كار گیرد و فرمانداری نیز پیگیری لازم جهت پرداخت وام به متقاضیان را بعمل خواهد آورد.

هدائی همچنین به مسئول شركت اتوبوسرانی تأكید كرد ساعات كار دفتر بلیط فروشی را در منظر عموم نصب نماید و با فروش بلیط، تنها در قبال بلیط فروخته شده به مردم پاسخگو باشد.

رئیس كمیته حمل و نقل و سوخت شهرستان در ادامه با بیان اینكه مطابق دستورالعمل جدید ابلاغی صدور مجوز و فعالیت آژانس ها تنها تحت نظر مجمع امور صنفی انجام می شود، خاطرنشان كرد: لیست آژانس های فعال جهت صدور كارت سوخت توسط مجمع امور صنفی و اداره صنعت، معدن و تجارت به نمایندگی شركت نفت ارسال شود.

"محمدرضا هدائی" از مجمع امور صنفی و راهنمایی و رانندگی خواست هر چه سریعتر جهت صدور كارت تردد درون و برون شهری آژانس ها اقدام نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا