یزدفردا:خطيب جمعه ميبد تصريح كرد : در دوره انقلاب و دفاع مقدس بنا به شرايط كشور رشد جمعيت بالاي 3 درصد بود كه بعد از آن به دليل مسائل اقتصادي و رفاه زدگي و تجمل گرايي غربي رشد جمعيت كشور به 3/1 درصد كاهش پيدا  كرد.

به گزارش خبرنگار میبد آدینه ، آيت الله اعرافي امام جمعه ميبد در اولين جمعه ماه مبارك رمضان بر بهره مندي از فيوضات ماه مبارك رمضان ، سحرها ، دعا و مناجات و تلاوت قرآن كريم تاكيد كرد و افزود : بايد در اين ماه عظيم در محضر خدا ايستاد و با دعاهاي سحر و تلاوت قرآن و استغفارخود را نوراني و رمضاني كرد .

تحريم :

آيت الله اعرافي امام جمعه ميبد در بخش ديگر از بيانات خود با اشاره به افزايش تحريم هاي استكبار بر عليه كشورمان گفت : ملت بزرگ ايران با مسئله تحريم از اول انقلاب تا به حال آشنا هستند و آن را تجربه كرده اند.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اينكه بايد مسائل فرهنگي و مقاومت اقتصادي را تقويت كرد افزود : در اين شرايط حساس ، با ايمان به خدا و تكيه بر خداوند ، صبر و پايداري ، هماهنگي و همكاري ،اعتماد به مردم و مقاومت و مراقبت نسبت به قيمت ها از اين تحريم ها عبور خواهيم كرد .

رئيس جامعه المصطفي العالميه گفت: در اين شرايط حساس كشور دولت و مردم بايد دست به دست هم دهند و با پرهيز از هرگونه اختلافات و كشمكش هاي سياسي كشور را به پيش ببرند .

امام جمعه ميبد با اشاره به قطعنامه هاي يك جانبه استكبار بر عليه كشورمان در دهه هاي گذشته تا كنون گفت : كشوري كه از زيرساخت هاي بزرگ و منابع و ذخاير انرژي و امكانات وسيع برخوردار است نبايد در برابر هجمه ها و فشارها كوتاه بيايد .

تركيب جمعيت كشور:

آيت الله اعرافي در بخش ديگر از بيانات خود با اشاره به تركيب جمعيتي كشور و كاهش نرخ رشد جمعيتي هشدار داد .

خطيب جمعه ميبد تصريح كرد : در دوره انقلاب و دفاع مقدس بنا به شرايط كشور رشد جمعيت بالاي 3 درصد بود كه بعد از آن به دليل مسائل اقتصادي و رفاه زدگي و تجمل گرايي غربي رشد جمعيت كشور به 3/1 درصد كاهش پيدا  كرد.

وي تصريح كرد : اگر رشد جمعيت كشور به اين ترتيب پيش برود در30 سال آينده جمعيت كشور پير و نسل جوان كاهش و رشد جمعيت متوقف خواهد شد كه اين خطر بزرگي براي كشور است .

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه جمعيت ركن قدرت و ملاك عظمت كشور است تصريح كرد : شوراي عالي انقلاب فرهنگي سندجامع و كاملي را تنظيم نموده است كه بسياري از سياست هاي آن كنترل و تغيير جمعيت به سمت تشويق و ترغيب است كه به زودي اعلام خواهد شد و بايد خانواده ها و دولت در وحله اول مسئله ازدواج را براي جوانان تسهيل كنند .

رئيس جامعه المصطفي العالميه با بيان اينكه بايد رشد جمعيت كشور تا چشم انداز 1404 به 2 درصد برسد با ابراز نگراني گفت : متاسفانه تا پايان برنامه بيشتر از 12 سال باقي نمانده است و درصد رشد جمعيت پايين تر از اين ميزان مي باشد.

شهادت حضرت خديجه :

آيت الله اعرافي در ادامه شهادت حضرت خديجه سلام الله عليها را تسليت گفت و افزود : بشر امروز و زن و مرد امروز براي رهايي و نجات به الگويي مانند حضرت خديجه (س ) نياز دارد و مسئله زن مسئله ايي است كه در طول تاريخ مطرح بوده و امروز هم يكي از چالش هاي ميان اسلام و غرب است .

خطيب جمعه ميبد با اشاره به سه ديدگاه در خصوص زن گفت : ديدگاه اول ديدگاه متحجرانه به زن است كه گاهي به اسم مذهب و يا نامهاي ديگر نگاه جاهلانه به زن داشته است و زن موجودي نسل دومي محسوب مي شود كه نمي تواند مراحل رشد و ترقي ايماني و علمي را طي كند .

ديدگاه دوم : ديدگاه غرب درعصر جديد نسبت به زن است كه اين ديدگاه هم جاهلانه است كه زن به ميدان جامعه مي آيد و در جامعه تحصيل مي كند اما در عمق اين ديدگاه ، زن بعنوان كالايي براي شهوت مرد تلقي مي شود و بعنوان زينتي براي هوسراني مرد قرار مي گيرد .

آيت الله اعرافي در ديدگاه سوم كه ديدگاه اسلام و انقلاب اسلامي است گفت : اسلام ترقي معنوي و اخلاقي ، فكري و جايگاه مناسب براي زن قائل است .

امام جمعه ميبد افزود : برخلاف نظر متحجرانه و غرب ، زن در اسلام داراي مقام معنوي است و علاوه بر نقش تربيت فرزند ، نقش مهمي را در اجتماع ايفا مي كند .

خطيب جمعه ميبد حجاب و عفاف را روح آزادي ، كمال و ترقي و ماندگاري خانواده و سعادت نسل بشر دانست و افزود : جامعه و خانواده براي بقا و پايداري نياز به الگو و قهرماناني مانند حضرت خديجه (س) فاطمه (س) و حضرت زينب (س) دارد .

سالگرد اولين نمازجمعه تهران :

آيت الله اعرافي همچنين سالگرد اولين نماز جمعه تهران به امامت مرحوم آيت الله طالقاني را گرامي داشت و افزود : به حمدالله نمازجمعه درسطح كشور بعنوان يك نهاد آسماني ، آثار و بركات زيادي داشته است كه اميدواريم مشعل نمازجمعه روز به روز با حضور بيشتر روشن تر شود .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا