یزدفردا:نماینده مردم اردکان در تذکری به وزرای امور اقتصادی و دارایی ، و فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اجرای قانون معافیت کتابفروشان و ناشران از پرداخت مالیات و حمایت از این قشر تاثیرگذار در جامعه تاکید کرده است.

نماینده مردم اردکان و عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس در این تذکر اظهار داشت: طبق بند (ل) ماده 139 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب سال 1380 درخصوص معافیت های فرهنگی از پرداخت مالیات و نظر موافق مجلس و دولت در ادوار مختلف مبنی بر اینکه کتابفروشان و ناشران که نقش عمده ای در اعتلا و گسترش فرهنگ کشور دارند نیز مشمول این معافیت می گردند،علیرغم این موضوع متاسفانه برخی مسئولان امر و ماموران مالیاتی با برداشت سلیقه ای اقدام به اخذ مالیات از این قشر تاثیرگذار در جامعه می کنند که موجبات نارضایتی اصحاب فرهنگ و تقلیل و رکود فعالیت های فرهنگی را فراهم ساخته است.

"محمدرضا تابش" از وزیر امور اقتصادی و دارایی درخواست نموده دستور اجرای صحیح و سریع قانون موصوف را صادر و مسئولان مربوطه را از برداشت سلیقه ای بر حذر دارند.

نماینده مردم اردکان تصریح کرد: انتظارمان از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آن است که تنها به نگارش نامه اکتفا نکنند و برای دفاع از حقوق فعالان عرصه فرهنگ اقدامات موثرتری معمول دارند.

همچنین منتخب مردم اردکان در خانه ملت در تذکر کتبی جداگانه دیگری به وزرای صنعت،معدن و تجارت ، و امور اقتصادی و دارایی ، ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات 2000 میلیارد تومانی به صنایع خودروسازی مصوب کارگروه حمایت از تولید و تسهیل در گشایش اعتبار ارزی به منظور واردات قطعات یدکی را خواستار شد.

"تابش" در این تذکر اظهار داشت:صنعت خودروسازی یک صنعت پایه ای و اشتغالزاست که حمایت از آن می تواند علاوه بر تاثیرات اقتصادی مثبت و اشتغالزایی وسیع،خودکفایی در محصولات تولیدی را به شرط برنامه ریزی صحیح به دنبال داشته باشد.

وی اضافه نمود: علیرغم شعار سالجاری مبنی بر "تولید ملی،حمایت از کار و سرمایه ایرانی" متاسفانه این صنعت به دلیل عدم پرداخت تسهیلات 2000 میلیارد تومانی مصوب کارگروه حمایت از تولید توسط بانک های عامل و کندی طی مراحل گشایش اعتبار ارزی برای واردات قطعات و مواد اولیه مورد نیاز، با کاهش تولید 50 درصدی مواجه شده که در صورت عدم رسیدگی و توجه جدی پیامدهای زیانباری در عرصه اقتصاد و اشتغال کشور به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم اردکان از وزرای ذیربط و بانک مرکزی درخواست نموده نسبت به اجرای تعهدات خود و سازمانها و بانکهای مسئول اقدامات عاجلی را معمول دارند تا این صنعت از تنگناهایی که با آن مواجه  است خارج گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا