یزدفردا"مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: طرح تربیت مهدوی مقابله با حرکت های انحرافی است.

به گزارش یزدفردا، محمد کاظم رحیمی نژاد در آیین گشایش دبیر خانه تربیت مهدوی واقع در سازمان دانش آموزی استان یزد گفت: اجرای طرح تربیت مهدوی آغازی است بر سازماندهی کارهایی که در بخش ها  و واحدها و تشکل های آموزش و پرورش تاکنون در این زمینه انجام گرفته، منتها به صورت سازماندهی و برنامه زمان بندی شده دقیق جنبه اجرایی پیدا نکرده است.
وی افزود: طبیعتاً این طرح با گستردگی و وسعتی که دارد و با محدوده ای که جامعه دانش آموزی در مقاطع مختلف و همچنین فرهنگیان را شامل می شود یک عزم و همت عمومی هم در درون آموزش و پرورش و هم در بیرون از آن به ویژه همکاری و همت دستگاه های فرهنگی را می طلبد.
رحیمی نژاد گفت: امیدواریم که با همکاری دستگاه ها و بخش های مختلف استان بتوانیم مواردی که در این طرح برای رسیدن به تربیت مهدوی مد نظر است و رویکردی که بر محور شیعه اثنی عشری و با آن جامعیتی که در رابطه با اعتقاد مهدویت داریم بتواند تحقق پیدا کند.
 وی در ادامه افزود: استان یزد دومین استانی است که بعد از استان کرمان به صورت جدا و گسترده در این عرصه ورود پیدا می کند و امید داریم نتایج مطلوبی را در این زمینه به دست آوریم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد تاکید کرد: باید در این دوره و به ویژه در مقطعی که شاهد تهاجم زیادی چه از درون و چه از برون کشور هستیم بتوانیم در عرصه مهدویت و با برنامه ریزی در این زمینه به همه حرکتهای انحرافی که در این حوزه وجود دارد، صورت گیرد.
رحیمی نژاد هدف از ایجاد صندوق نذر گل نرگس در استان را  یک حرکت خود تأمینی در کنار طرح تربیت مهدوی بیان کرد و افزود: با انجام این عمل به نوعی یک حس تعلقی از طریق مشارکتی که همه دانش آموزان و فرهنگیان خواهند داشت زمینه اجرایی شدن بهتر آن فراهم می شود و زمینه ای خواهد بود برای حرکت های گسترده ای که در این زمینه صورت می گیرد.

وی افزود: این حرکت جدا از بعد اطلاع رسانی و ایجاد شناخت و بینشی که دارد حرکتی است که هم محصولات فرهنگی متعددی برای همه اعضا تولید خواهد کرد و هم منافع فرهنگی و معنوی را متوجه اعضا و خانواده های آنها می کند و از این رو کار ارزشمندی است.


 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا