یزدفردا:معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در آیین گشایش دبیرخانه طرح تربیت مهدوی : اجرای طرح تربیت مهدوی ایمن کردن دانش آموزان در مقابل تهدیدات نرم دشمن است.


به گزارش یزدفردا، حمید رستگاری گفت: طرح تربیت مهدوی در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تهیه شد و در سال گذشته در شورای آموزش و پرورش استان با ریاست استاندار یزد و با حضور  امام جمعه یزد و سایر اعضای شورای برنامه ریزی مطرح شد و با استقبال مواجه شد و نهایتاً به تصویب رسید.

وی افزود: ستادی در سطح استان به ریاست مدیر کل آموزش و پرورش و  18 نفر از اعضای این ستاد که شامل نماینده امام جمعه یزد ، مدیر سازمان دانش آموزی،معاونین اداره کل اموزش و پرورش استان ، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، مدیر کل صدا و سیما مرکز یزد، مدیر کل سازمان تبلیغات استان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است، تشکیل و شروع به کار نموده است.

رستگاری افزود: برنامه ریزی و مربی گری طرح تربیت مهدوی در سطح استان زیر نظر این ستاد انجام می شود و متناظر با این ستاد در سطح شهرستانها و کمیته های اجرایی این طرح در سطح مدارس استان و همچنین شورای اجرایی طرح با مسئولیت مدیر مدرسه پیگیری خواهد شد.

وی درباره محورهای اصلی ارائه این طر ح گفت: تشکیلاتی در اجرای این طرح دیده شده است و ایجاد هیأت علمی یکی از محورهای اصلی این طرح است که شامل اساتید حوزه و دانشگاه است.

رستگاری تصریح کرد: کار مهدوی کردن کار بسیار حساس و ظریفیست و ممکن است در این خصوص انحرافات و شبهاتی به وجود آید که با حضور اساتید هیات علمی در این ستاد و پاسخگویی آنها به صورت علمی این مشکل رفع می گردد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد محور دیگر برنامه طرح تربیت مهدوی را برنامه های آموزشی عنوان کرد و افزود: برنامه های آموزشی که در این طرح پیش بینی شده تربیت معلمان از بین مدرس آموزش مهدویت و مربیان با کمک و مساعدت بنیان فرهنگ مهدویت موعوداست .

رستگاری گفت: 20 نفر از مربیان برای تربیت مدرس این طرح انتخاب شدند و همچنین برگزاری دوره عمومی ضمن خدمت برای فرهنگیان در اداره ضمن خدمت  آموزش و پرورش برای مربیان و مدرسین در نظر گرفته شده است.

وی از جمله برنامه های فرهنگی در نظر گرفته شده در طرح تربیت مهدوی را برگزاری همایش های قطبی برای مهدی یاوران ، اعزام مبلغ مذهبی به مدارس در رابطه با مهدویت ، تشریح مهدویت ، آموزش کتب مهدویت  به دانش آموزان مهدی یاور ، گرامیداشت اعیاد مربوط به ایام امام عصر و مناسبات مهدوی و برگزاری جشن انتظار آغاز امامت مهدی در مدارس، برپایی خیمه های انتظار  به صورت دوره ای در مدارس ،برگزاری اردوهای شبانه روز یدر داخل استان ، برگزاری مسابقه خلاصه نویسی کتب مهدویت، برگزاری اردوهای چند روزه فرهنگی و زیارتی قم و جمکران، اختصاص یک روز از صبحگاه مدارس به موضوع مهدویت ، تشکیل کتابخانه تخصصی مهدویت در کانونهای فرهنگی تربیتی عنوان کرد.

رستگاری آخرین محور طرح تربیت مهدوی راتشکیل صندوق نذر گل نرگس بیان کرد و در ادامه افزود: این صندوق اولین بار در استان کرمان ایجاد و تا مرحله دانشجویان هم رسیده است .

وی عنوان این صندوق در استان کرمان را هزار در هزار عنوان کرد و گفت :این صندوق در استان یزد به عنوان صندوق نذر گل نرگس است و با توجه به روحیه خیری و اعتقاد مذهبی یزدی ها و فرهنگیان این طرح امروز آغاز شود.

رستگاری افزود : 6 مرحله  برای راه اندازی این صندوق  پیش بینی شده است که مرحله اول با افتتحاح این صندوق همراه است و مرحله بعدی در سطح اداره کل و معاونین و سطح بعدی روسای آموزش و پرورش و مرحله بعداز آن ادارات شهرستانها و مناطق و در آخر در مدارس توسط مدیران مدارس انجام خواهد شد.

 وی ابراز امیدواری کرد: در آینده با دستور استاندار یزد طرح نذر گل نرگس در ادارت دیگر استان هم پشتیبانی و مطرح شود و قطعاً خیلی از کارمندان و همشهریان استان برای ترویج مهدویت کمک می کنند.

وی در پایان گفت: وظیفه مسئولین و آموزش و پرورش این است که این سفره قرآن و اهل بیت را پهن کنیم و قطعاً دانش آموزان و جوانان در کنار این سفره خواهند نشست و از آن  بهره خواهند برد و در سال های آتی دانش آموزانی تربیت خواهد شد که در مقابل تهدید نرم  و در مقابل مشکلات و شبهاتی که دشمن از لحاظ فرهنگی برای جامعه ایجاد کرده ایمن می شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا