حجت الاسلام محمدحسن معزالدینی گفت: زنده یاد استاد محمد رضا مشکیان یکی از افرادی بود که معلمی را برای اشتعال انتخاب کرده بود نه اشتغال و همواره همچون شمعی در راه علم و دانش سوخت تا جمعی را روشن نماید.

اعظم السادات میرجلیلی -- خبرنگار یزد فردا: حجت الاسلام محمدحسن  معزالدینی گفت:  زنده یاد استاد محمد رضا مشکیان یکی از افرادی بود که معلمی را برای اشتعال انتخاب کرده بود نه اشتغال و همواره همچون شمعی در راه علم و دانش سوخت تا جمعی را روشن نماید.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن معزالدینی استاد حوزه علمیه یزد در مراسم بزرگداشت زنده یاد استاد محمد رضا مشکیان که صبح امروزدرمدرسه ایرانشهر با حضورجمع کثیری از اصحاب فرهنگ و اقشار مختلف برگزار شد، افزود:علم بالاترین گوهر آفرینش است که انسان را در راه رسیدن به کمال همراهی می نماید و علم فاقد عمل و فرهنگ بی فایده است وعظمت و ارزش انسان به سه محور علم،ادب و تواضع ،وسعت تاثیر گذاری اوست و انسانی که دارای این سه ویژگی باشد قطعا در این دنیا عاقبت به خیر و در آخرت نیز در بهشت جنان جای خواهد داشت.

 وی ادامه داد:علم بالاترین گوهر آفرینش است که انسان را در راه رسیدن به کمال همراهی می نماید و علم فاقد عمل و فرهنگ بی فایده است . 

 استاد حوزه و دانشگاه افزود: مرحوم استاد محمد رضا مشکیان یکی از افرادی بود که هر سه این خصلت ها را داشت و همواره در بین فرهنگیان و مدیران و مسئولان فعلی که دانش آموزان قبلی وی بوده اند ،یاد خیر و ذکر خوبی ها ی این استاد پیشکسوت بوده و خواهد بود.

 حجت الاسلام معزالدینی گفت: زنده یاد مشکیان یکی از افرادی بود که معلمی را برای اشتعال انتخاب کرده بود نه اشتغال و همواره همچون شمعی در راه علم و دانش سوخت تا جمعی را روشن نماید.

 استاد حوزه علمیه یزد افزود: تاثیر گذاری یک معلم به این است که دانش آموزانی را که در آینده عهده دار جامعه می شوند تربیت و آموزش می دهد و لذا آثار نیک یک معلم همواره تا زمانی که دنیا است می ماند و همچون موجی در دریای انسانی با عمل نیک هر یک از این شاگردان ماندگار است و لذا معلم هرگز نمی میرد.

 معزالدینی گفت: مصداق این حدیث شریف ، اکثریت معلمان کشور اسلامی ایران و بویژه دارالعباده یزد هستند که همواره همه کارهایشان برای خدا است و یکی از نمونه های بارز آن استاد مرحوم محمد رضا مشکیان بود.

 در پایان این نشست که با حضور رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان،روسای آموزش و پرورش نواحی یزد ومحمد علی مشکیان نواده نویسنده و خبرنگار زنده یاد استاد مشکیان برگزارشد ، دهقان یکی از شعرای یزدی اشعاری را در مدح زنده یاد مشکیان قرائت نمود و مدیحه سرایی و نوحه خوانی نیزازدیگر برنامه های این مراسم بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا