یزدفردا :جلسه بررسي منطقه ويژه علم و فن آوري يزد به رياست استاندار و با حضور هيات اجرايي در محل سالن مرحوم حميديا برگزار شد.

به گزارش یزدفردا  " محمد رضا فلاح زاده " روز چهارشنبه در اين جلسه با اشاره به سفر به كشور هندوستان به تشريح ساختار كريدور علم و فن آوري اين كشور پرداخت.

وي وجود پارك علم و فن آوري را باعث توسعه و پيشرفت هر كشوري دانست و خواستار تلاش هر چه بيشتر مسئولان در راستاي راه اندازي منطقه ويژه علم و فن آوري يزد در آينده نزديك شد.

استاندار يزد پارك علم و فن آوري را مركز توليد ثروت، خلاقيت و نوآوري توصيف كرد و خواستار محكم شدن جايگاه اين پروژه در سطح كشور شد.

تعيين محدويت ها و ضوابط كار، تهيه طرح اجرايي ونقشه جامع و در نظر گرفتن مشاور براي طرح، پيشنهاد نيروي انساني مورد نظر در دستگاه ها و مدير سازمان عامل طرح، اختصاص بودجه 500 ميليون توماني و قرار گرفتن طرح در رديف بودجه از ديگر موارد تاكيد شده توسط عالي ترين مقام اجرايي استان بود.

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار نيز از برگزاري جلسات فني در خصوص طرح منطقه ويژه علم و فن آوري يزد خبر داد.

" عباسعلي رضايي " گفت: اصلاح اوليه در اين طرح، لحاظ شده و با توجه به اختصاص بودجه به اين امر در سال گذشته ، امسال نيز نيازمند اختصاص بودجه مالي در راستاي ادامه كار اين طرح هستيم.

وي همچنين طرح منطقه ويژه علم و فن آوري را داراي تاييديه شوراي عالي علوم، تحقيقات و فن آوري  كشور دانست.

در اين جلسه گزارشي از اقدامات صورت گرفته در خصوص اجراي طرح منطقه ويژه علم و فن آوري يزد ارائه شد.

طرح كريدورعلم و فن آوري از مصوبات دور اول سفر هيات دولت به استان است كه با تغيير نام به منطقه ويژه علم و فن آوري در دور سوم سفر رياست محترم جمهوري و با مطالعه كريدورهاي مشابه آن در دنيا، توجه به اسناد بالادستي و تهيه نقشه اوليه در حال پيگيري مي باشد. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا