مدير اجرايی موسسه آوای عرشيان يزد گفت: طرح احيای «يزد حسينيه ايران» اجرايی می‌شود.

اعظم السادات میرجلیلی_ خبرنگار یزدفردا، سيدحسن حسينی، مدير اجرايی موسسه آوای عرشيان يزد در گفت‌وگو با خبرنگار یزدفردا، گفت: طرح احيای يزد حسينيه ايران اجرايی می‌شود.

وی از برنامه‌های گسترده فرهنگی به منظور اجرايی شدن اين طرح خبر داد و افزود: عزاداری‌هايی كه در استان يزد انجام می‌شود، در نوع خود بی‌نظير است و قطعا بخشی از فرهنگ مردم يزد كه به دارالعباده معروف شده بخاطر وجود روضه‌خوانی‌های متعددی هست كه ساليان دراز در استان جريان دارد كه شايد به همين دليل بود كه مرحوم فلسفی به يزد لقب حسينيه ايران را داد.

مدير اجرايی موسسه آوای عرشيان يزد همچنين از وجود كميته‌های متعدد در اين طرح خبر داد و گفت: با توجه به موج اسلام‌خواهی و موج بيداری اسلامی در جهان و خاورميانه بخش بين‌الملل اين طرح از اهميت به سزايی برخوردار است كه درهمين راستا در سه سال گذشته گردشگرانی از كشورهای آسيايی و اروپايی در مراسم‌های عزاداری يزد شركت كردند كه تاثير زيادی بر روی آن‌ها داشت.

وی در پايان گفت: هدف ديگر از اجرای اين طرح، تبديل شدن شور حسينی به شعور حسينی و آشنايی مردم ايران و جهان به فلسفه واقعی قيام اباعبدالله الحسين (ع) است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا