یزدفردا :در شب 25 ماه مبارك رمضان برای دومین مرتبه از طرف ولی امر مسلمین جهان سفره افطاری برای محرومین و نیازمندان در شهرستان بهاباد گسترده خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد، به منظور اجرای هر چه بهتر و باشكوهتر فرامین مقام عظمای ولایت مبنی بر میهمانی محرومین و مستمندان شهرستان بهاباد در ضیافت افطاری ایشان، جلسه هماهنگی در محل فرمانداری بهاباد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه امام جمعه بهاباد با بیان فرازهایی از فرمایشات پیامبر اسلام(ص) در خطبه شعبانیه در مورد اهمیت و اجر معنوی افطاری دادن، كه فرموده اند " آتش خشم الهی را از خود دور سازید، اگر چه با افطار دادن روزه دار؛ به وسیله یک نصفه خرما یا یک شربت آب باشد." ادامه داد:  هفته گذشته از دفتر مقام معظم رهبری تماس گرفتند که ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در نظر دارند در ماه مبارک رمضان سفره افطاری پهن کنند  و باز  این افتخار نصیب شما مردم ولایتمدار شد؛ نصیب شهرستان بهاباد. که ما هم در جواب گفتیم با تمام وجود مانند سال گذشته عمل خواهیم کرد؛ انشاالله برنامه ریزی خواهد شد تا بنحو احسن سفره افطاری پهن شود  و بر سر آن سفره ایتام، فقرا و نیازمندان بنشینند و بهره ببرند.

حجت الاسلام ملاحسینی در ادامه بیان كرد: البته تفاوتی كه مراسم ضیافت امسال با سال گذشته دارد این است كه مقام معظم رهبری تأكید كرده اند كه در این مراسم ذكر مصیبت اهل بیت(ع) خوانده شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته 3200 نفر از فیض افطاری معظمٌ له در شهرستان بهره مند شدند و دفتر حضرت آقا نیز از نحوه برگزاری مراسم رضایت كامل داشتند و امیدواریم امسال نیز با برنامه ریزی شایسته موجبات رضایت مقام معظم رهبری را فراهم آوریم.

فرماندار بهاباد نیز در این جلسه بر همكاری بخشداران و كلیه ادارات در برگزاری هر چه بهتر مراسم تأكید نمود و خاطرنشان كرد: همانطور كه مقام معظم رهبری خواسته اند، این سفره برای نیازمندان و فقرا گسترانیده خواهد شد و باید سعی كنیم همه نیازمندان و فقرا از این سفره با بركت متنعم شوند.

"محمدرضا هدائی" برگزاری شایسته مراسم را نیازمند برنامه ریزی و دلسوزی دست اندركاران دانست و با تشكیل 4 كمیته طبخ، بسته بندی و توزیع غذا- ایاب و ذهاب میهمانان- تبلیغات و اطلاع رسانی و تهیه و توزیع دعوتنامه مسئولیت افراد و ادارات را مشخص نمود.

در ادامه جلسه پس بحث و تبادل نظر اعضا مقرر شد روز دوشنبه مورخ 23/5/91 همزمان با شب 25 ماه مبارك رمضان، سفره افطاری در روستاهای محروم دهستان های احمدآباد، بنستان و آسفیچ و دو مكان در شهر بهاباد گسترانیده شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا