یزدفردا:فرماندار بهاباد: در بخش اشتغال زایی مبلغ 7 میلیارد تومان در كارگروه توسعه بخش كشاورزی شهرستان تصویب شده است و متقاضیان می توانند برای دریافت این وام از طریق جهاد كشاورزی اقدام نمایند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد، كمیته عمران و توسعه روستایی شهرستان با حضور اعضای كمیته و به ریاست فرماندار تشكیل جلسه داد.

فرماندار بهاباد در این جلسه به بیان برخی از وظایف این كمیته پرداخت و گفت: در این كمیته باید با همفكری و همكاری مسئولین بتوانیم مشكلات روستاها از قبیل آب، برق، راه و دیگر مشكلات را برطرف كنیم.

"محمدرضا هدائی" در ادامه با اشاره به بازدیدهای مستمر خود از روستاهای شهرستان اظهار داشت: یكی از اهم مشكلات روستاها، راه است و مشكل دیگر آب می باشد و بسیاری از روستاها باید با تانكر آب رسانی شود.

وی خطاب به مسئولین ادارات تأكید كرد: باید با برنامه و برنامه ریزی قبلی كارها را پیش ببرید.

هدائی با اشاره به تشكیل كمیسیون حفاری ها در شهرستان، خاطرنشان ساخت: هیچ كدام از ادارات، دهیاران و یا افراد حقیقی و حقوقی نباید بدون مجوز این كمیسیون در شهر و روستاها حفاری انجام دهند.

فرماندار بهاباد در ادامه به بحث اشتغال كشاورزی پرداخت و گفت: در بخش اشتغال زایی مبلغ 7 میلیارد تومان در كارگروه توسعه بخش كشاورزی شهرستان تصویب شده است و متقاضیان می توانند برای دریافت این وام از طریق جهاد كشاورزی اقدام نمایند و در صورت لزوم این مقدار قابل افزایش نیز می باشد.

وی در مورد ساخت و سازها در روستاها اظهار داشت: در روستاهای دارای اماكن تاریخی و یا روستاهای هدف گردشگری، دادن هرگونه مجوز جهت ساخت و ساز باید با هماهنگی و اخذ مجوز از میراث فرهنگی صورت پذیرد.

هدائی همچنین از منابع طبیعی، بنیاد مسكن و میراث فرهنگی خواست نظارت بیشتر و مستمری بر روستاها داشته باشند تا ساخت و ساز غیر مجازی انجام نگیرد.

در ادامه جلسه بخشداران و مسئولین ادارات به ارائه گزارش عملكرد خود در توسعه و آبادانی روستاها پرداختند.

معاون فرماندار گفت: برای برطرف شدنم مشكلات و جذب اعتبارات بیشتر باید مسئولین ادارات با ادارات استانی خود رایزنی بیشتری داشته باشند و نامه ها و درخواست های خود را به صورت جدی و حضوری پیگیری نمایند.

"عباس كاظمیان" ادامه داد: اگر پروژه های عمرانی روستاها در این كارگروه مطرح شود و به تصویب برسد قطعاً مشكلات این پروژه ها به مراتب كمتر خواهد بود.

میرمحمدی رئیس اداره برق شهرستان طی سخنانی از برق رسانی به روستاهای درب خفكوئیه و دیدرك خبر داد و گفت: تاكنون به تمام روستاهای بالای 20 خانوار و حتی بالای 10 خانوار شهرستان برق رسانی شده است و از این نظر دارای شاخص بالایی در وزارت نیرو هستیم.

رحمتیان سرپرست مدیریت جهاد كشاورزی نیز از ارائه درخواست احداث 3 مجتمع دامپروری به كارگروه توسعه بخش كشاورزی استان خبر داد و گفت: در صورت تصویب این طرح، حدود 2 میلیارد تومان بودجه لازم است و در صورت تخصیص این اعتبار و مجوز حفر 2 حلقه چاه، در دهستانهای آسفیچ و جلگه این 3 مجتمع دامپروری احداث خواهد شد.

در ادامه جلسه منصوری فر سرپرست اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان از آغاز به كار احداث مجتمع آبرسانی كوهستان خبر داد و گفت: عملیات نقشه برداری و لوله كشی آب شرب به روستاهای تنگل های بهدان و همیجان آغاز شده است و در سال اول حدود 80 درصد روستاها تحت پوشش آبرسانی قرار خواهند گرفت.

در این جلسه دیگر مسئولین ادارات و برخی از دهیاران به ارائه گزارش عملكرد و مشكلات مربوطه پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا