سرپرست شبكه دامپزشكي شهرستان خاتم گفت:  اين طرح كه از ابتداي ماه مبارك رمضان شروع شده و  با جديت در حال انجام مي باشد. در اين طرح روزانه دو اكيپ ويژه بازرسي فراورده هاي خام دامي از ساعت 14-8 و20-14وظيفه كنترل و نظارت بر روي فراورده هاي خام دامي را بر عهده دارند

در طي بازرسي مشترك که بين اكيپ بازرسي دامپزشكي و شبكه بهداشت شهرستان از واحد های عرضه مرغ وماهي در سطح شهرستان انجام شد مقدار 255كيلوگرم جگر و40كيلوگرم مرغ تاريخ گذشته كشف گرديد همچنين از محموله مرغ منجمد موجود در سردخانه يكي از واحد ها بازديد و نمونه برداري انجام شد و با هماهنگي دادستان محترم شهرستان تا اعلام نتايج آزمايش واحد فوق پلمپ گرديد. گفتني است از ابتداي طرح تاكنون 3 مورد صورتجلسه تخلف تنظیم و به مراجع قضايي ارجاع شده است.

دكتر مهدي فضل اللهي هم چنين اعلام كرد جهت حفظ سلامتي شهروندان دامپزشكي توليدكنندگان فراورده های خام دامی را ملزم به نصب ليبل بر روي محصولات خود نموده است كه بر روي ليبل بايستي نام واحد توليد كننده، كد پروانه بهره برداری بهداشتي دامپزشکی وهمچنين تاريخ توليد و انقضاء محصول بصورت خوانا درج شده باشد همچنين مهر بهداشتی دامپزشکی بر روي لاشه هاي دام سبك وسنگين كشتار شده در كشتار گاه نیز الزامی می باشد.

وی در پایان از مردم خواست تا به نکات فوق الذکر توجه ویژه ای داشته باشند و در صورت هرگونه تخلف مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا