نماینده میبد و تفت راه دستیابی به آرمانهای انقلاب را توجه به فرمایشات رهبری می داند و بر این عقیده است آرمانهای انقلاب در ابتدای شروع آن مشخص شده و راه رسیدن به آن در نظر گرفتن مسیری واقعی است و این مسیر را می توان در توصیه های رهبری یافت.

در ابتدای انقلاب شعارهایی مطرح شد که به صورت آرمان انقلاب در آمد و خواست همه دست یابی به این آرمانهای انقلابی بود اما اگر مسئولین نگاه آرمانی داشته باشند، واقعیات و منافع جامعه را در نظر نگیرند نه تنها به آرمانهای انقلاب دست یابی پیدا نمی کنیم بلکه از آن دور می شویم.
نماینده میبد و تفت راه دستیابی به آرمانهای انقلاب را توجه به فرمایشات رهبری می داند و بر این عقیده ایت آرمانهای انقلاب در ابتدای شروع آن مشخص شده و راه رسیدن به آن در نظر گرفتن مسیری واقعی است و این مسیر را می توان در توصیه های رهبری یافت.
سید جلال یحیی زاده در گفت و گو با شفاف در تعریف آرمانگرایی همراه با واقع گرایی افزود: برخی فقط آرمانگرا هستند و به واقعیات نگاه نمی کنند و اسم خود را واقع بین میگذارند اما رهبری در واقع خواسته اند با بیان این مساله افراد از افراط و تفریط دوری کنند.
وی با اشاره به اینکه افراط و تفریط در هر مساله ای جامعه را دچار مشکل می کند تصریح کرد:‌در ابتدای انقلاب شعارهایی مطرح شد که به صورت آرمانی در انقلاب در آمد و خواست همه دست یابی به این آرمانهای انقلابی بود اما اگر مسئولین نگاه آرمانی داشته باشند، واقعیتات و منافع جامعه را در نظر نگیرند نه تنها به آرمانهای انقلاب دست یابی پیدا نمی کنیم بلکه از آن دور می شویم.
وی تاکید کرد:‌رهبر معظم انقلاب با تذکر این نکته خواسته اند آن نگاه آرمانی ابتدایی رادر مسیری قرار بدهند که رنگ واقعیت به خود گرفته و محقق شود.
یحیی زاده با اشاره به اینکه نباید آرمانگرایی در عمل فقط در شعارها وجود داشته باشد گفت: نباید مسئولین مطالعه تاریخ انقلاب را فراموش کنند زیرا اهداف اصلی با مطالعه تاریخ انقلاب روشن می شود و تصمیمات عملی درباره آن اتخاذ می شود.نباید اجازه بدهیم دور شدن از آرمانهای انقلاب موجب وهم در دشمن گردد که انقلاب و آرمانهایش در جامعه کمرنگ شده است.
این نماینده مجلس تاکید کرد: مردم تاکنون مسئولین را در شرایط سخت تنها نگذاشته اند و وقتی چنین ملتی داریم که درسهای سیاسی را می دانند و از تصمیمات دشمن علیه کشور خبر دارند باید با تکیه بر آنها پیش رفت و اهداف اصلی انقلاب را محقق کرد.
نماینده تفت و میبد خاطر نشان کرد: برای طی کردن این مسیر نیازمند توجه به توصیه های رهبری هستیم زیرا تجربه نشان داده است عدم توجه به توصیه های ایشان ایران را از خواسته های خود دور می کند.
وی افزود: مقام معظم رهبری با نگاه عمیق به مسائل مشکلات را شناسایی کرده و راه برون رفت از آنها را نیز به مسئولین یادآوری میکند در حقیقت رهبری در این مسیر راه های واقع گرایی را برای رسیدن به آرمانهای انقلاب نشان می دهند و تجه به فرمایشات ایشان می تواند کلید واقع گرایی همراه با آرمانگرایی باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا