یزدفردا:عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم، حمایت از صنعت چاپ را امری ضروری دانست و اظهار داشت: تغییر رویکرد و نگرش فعالان و عناصر مرتبط با این صنعت از راهکارهای رهایی از مشکلات است و دولت باید از آن حمایت کند.

سید جلال یحیی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه در حال حاضر حمایتی از شاغلان صنعت چاپ انجام نمی‌شود، گفت: امروزه صنعت چاپ و نشر یکی از بهترین راه‌های شناساندن فرهنگ کشور به جهان است و به طور حتم حمایت از شاغلان صنعت چاپ از موضوعات مهم و ضروری است که در مجلس هشتم مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اما متاسفانه به رغم اهمیت آن، این مهم به فراموشی سپرده شد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه حرکتی منسجم و مستمراز سوی دولت برای حمایت از این صنعت منظورنشده است و تا زمانی که این روند ادامه یابد، معلوم نیست که مجلس هم طرحی در این زمینه داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه در صنعت چاپ سرمایه‌گذاری کمتر انجام می‌شود،گفت: صنعت چاپ بدون حمایت نمی‌تواند خود را از چنگ مشکلات نجات دهد و ضروری است تا سرمایه گذاری در این بخش افزایش یابد.

وی تصریح کرد: گاه احساس می‌شود که مسئولان، این صنعت را از یاد برده‌ و ضرورت وجود آن را نادیده گرفته اند، به گونه‌ای که تلاش نمی‌کنند تا در این خصوص مصوبه‌‌ای به اجرا درآید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم گفت:این مشکل، بسیار ریشه‌دار و عمیق است، چرا که بخش قابل توجهی ازمسئولان ذی‌ربط با صنعت چاپ آشنایی ندارند و همین عدم درک صحیح از مشکلات و معضلات موجود در صنعت چاپ ایران، موجب شده تا نتوانند به طور شایسته از این صنعت حمایت کنند که در هر صورت امیدواریم با اقدامات سازنده گامی بلند در جهت پیشبرداهداف این صنعت برداشته شود./

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا