مراسم تودیع و معارفه رییس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد در فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.

در این مراسم که فرماندار شهرستان میبد، مدیر کل دامپزشکی استان و مسئولین ادارات شهرستان حضور داشتند طی حکمی از طرف مدیر کل دامپزشکی استان، دکتر محسن کریمی علویه به عنوان سرپرست شبکه دامپزشکی این شهرستان منصوب و از خدمات دکتر کریم زنگیلی تقدیر و تشکر بعمل آمد.

فرماندار شهرستان در این مراسم توجه به نظارت بر فراورده های خام دامی را در جهت سلامت مردم بسیار مهم خواند.

مهندس محمد رضا رجایی در ادامه گفت: با توجه به اینکه شهرستان میبد در بحث تولید و پرورش بلدرچین در کشور حرف برای گفتن دارد لذا توجه ویژه ای را درخصوص نظارت بهداشتي و شرعي و ايجاد مراكز تحقيقاتي می طلبد.

وی اضافه کرد با آموزش های لازم می توان پیشگیری از بیماری ها را به مردم آموزش داد.

وی در پایان ارتباط با رسانه مهم توصیف کرد و گفت باید عملکرد دستگاه ها از طرق مختلف به سمع و نظر مردم رسانده شود.

سپس در ادامه این مراسم مدیر کل دامپزشکی استان نیز ضمن تشکر از فرماندار و تمامی مسئولین که در مراسم حضور داشتند هدف دامپزشکی را خدمت به مردم خواند و گفت: غذای پاک و حلال يكي از ضروريات مورد تاکید اسلام جهت تضمين سعادت مردم است كه دامپزشکی نیز در این راستا تمامی کشتارگاه های استان را تحت نظارت ناظران شرعی و بهداشتی قرار داده است.

دکتر علی اکبر حدادزاده خط مقدم امنیت و سلامت جامعه را مقابله با بیمارهای مشترک بین انسان ودام برشمرد و گفت: عدم توجه به آنها می تواند تبعات اجتماعي جبران ناپذيري را بدنبال داشته باشد.

وی گفت: نزديك به %50 از عوامل بیماری زاي انساني مشترک بین انسان و دام هستند و  ازمجموع عوامل بیماری های نوپدید و بازپدید  حدود %70 آنها از منابع دامي نشأت مي گيرند.

وی خاطر نشان کرد با توجه به اینکه تمامی فراورده های خام دامی شناسنامه دار می باشند لذا در شهرستان میبد نیز بزودی لاشه های گوشت استحصالی از کشتارگاه ها بر چسب دار می شوند و از این طریق می توان ضمن كنترل دقيق تر لاشه ها از نظر بهداشتي عوامل بیماری زا را ردیابی و مشخص نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا