نماز عيد فطر به امامت آیت الله اعرافي امام جمعه ميبد و با حضور اقشار مختلف مردم به صورت باشكوه در مصلي مرحوم آيت الله اعرافي برگزار شد .

آیت الله اعرافي امام جمعه ميبد بعد از اقامه نماز باشكوه عيد فطر در خطبه هاي نماز عيد با اشاره به شرايط امروز جهان و موقعيت حساس كشورمان درنقش آفريني در منطقه گفت : امروز در اين شرايط حساس جهان و منطقه نياز به هوشمندي بيشتري است و بايد دولت و ملت در كنار هم در برابر هجمه هاي بيگانگان ايستادگي كنيم .

امام جمعه ميبد تاكيد كرد : مهمترين وظيفه دولت و ملت ، فرهنگ مقاومت و اقتصاد مقاومت است و بايد تلاش كنيم با تكيه بر سرمايه ايراني دل از بيگانگان ببريم و با توكل به خدا و پايداري در راه خدا گامهاي بلندتري برداريم .

خطيب نماز عيد فطر ميبد در بخش ديگر از بيانات خود با اشاره به روز بزرگداشت مساجد بر بازسازي و مقاوم سازي مساجد و نظارت بر بهداشت و نظافت مساجد تاكيد كرد و افزود : برآورد مركز بهداشت نشان مي دهد كه مساجد ما نياز به بهداشت و نظافت بيشتري دارد .

آیت الله اعرافي خاطرنشان كرد : مساجد نياز به برنامه هاي فرهنگي دارد و ائمه جماعات و هيئت امناي مساجد بايد راه را براي جوانان در مسجد باز كنند و برنامه هاي قرآني را در مساجد افزايش دهند .

امام جمعه ميبد همچنين برشكل گيري هسته هاي امر به معروف و نهي از منكر در مساجد تاكيد كرد و افزود : امروز شكبه هاي ماهواره اي و اينترنتي فسادها را به ما نزديك كرده است و مساجد و جامعه ما بايد در برابر اين فسادها و منكرات مقاوم باشند و امر به معروف و نهي از منكر را احيا كنند .

آیت الله اعرافي در ادامه با اشاره به جايگاه كشورمان در بحث قرآن گفت : امروز كشور ما جايگاه ممتازي در فعاليت هاي قرآني در سطح بين المللي دارد اما همچنان در تربيت قاري ، حافظ ، قرائت قرآن و آشنايي با مفاهيم قرآني و جاري ساختن قرآن در زندگي فردي و خانوادگي تلاش بيشتري لازم است .

امام جمعه ميبد تاكيد كرد : بايد امور قرآني با جلسات و برنامه هاي متعدد قرآني در جامعه قوي ترشود .

خطيب نماز عيد فطر ميبد در ابتداي اين خطبه ، از حضور باشكوه و نيك سرشت مردم ميبد در طول ماه مبارك رمضان درمساجد و در نماز باشكوه عيد فطر قدرداني كرد و افزود: حضور10 هزار نفر در نماز صبح ، 20 هزار نفر در نماز ظهر و 40 هزار نفر در نماز مغرب و عشا در قالب 150 مسجد و با حضور 160 ائمه جماعات و حضور در حماسه روز جهاني قدس حقيقتا قابل ستايش و تقدير است .

آیت الله اعرافي امام جمعه ميبد در خطبه اول نماز باشكوه عيد فطر با بيان اينكه عيد فطر، جشن پاكان خدا و روزه داران و نمازگزاران است گفت : امروز آمده ايم تا پيروزيمان را در برابر شيطان جشن بگيريم و اين همه خيراتي را كه به دست آورده ايم ؛ زير آسمان با خداي خود پيمان ببنديم كه ماه رمضان را در همه روزهای سال جاري خواهيم كرد .

امام جمعه ميبد در ادامه با اشاره به دو سوره اعلي و شمس گفت : هر دو اين سوره اشاره به خودسازي ، نماز و زكات مي كند و مي فرمايد : اگر شما انسان ها مواظب خويش نباشيد و خود را به شيطان بفروشيد ؛ زندگي تان را بر آخرت مقدم داشتيد . پس هوشيار باشيد كه در دام شيطان نيافتيد.

امام جمعه ميبد گفت : در سوره شمس مي فرمايد : كساني كه در برابر پيامبر خدا ايستادند بخاطر اين عمل ناپاك خود شكست خوردند و مشمول عذاب الهي شدند .

خطيب نمازعيد فطر ميبد در ادامه گفت : پيام حضور باشكوه در نماز عيد فطر، پيام خداپرستي ، تزكيه نفس ، اصلاح اخلاق و پايداري در راه خداست .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا