در آخرين شب ماه مبارك رمضان و با حضور آیت الله اعرافي امام جمعه ميبد و حجت الاسلام سيد جلال يحيي زاده نماينده مردم تفت و ميبد درمجلس شوراي اسلامي از قاريان و حافظان قرآن كريم كه در طول ماه مبارك رمضان در دانشكده علوم قرآني

در آخرين شب ماه مبارك رمضان و با حضور آیت الله اعرافي امام جمعه ميبد و حجت الاسلام سيد جلال يحيي زاده نماينده مردم تفت و ميبد درمجلس شوراي اسلامي از قاريان و حافظان قرآن كريم كه در طول ماه مبارك رمضان در دانشكده علوم قرآني ميبد به تلاوت و تفسير قرآن كريم پرداختند تجليل شد .

به گزارش یزد فردا به نقل از میبد آدینه ، آیت الله اعرافي امام جمعه ميبد در اين مراسم با بيان فرازهايي از خطبه هاي اميرالمومنين (ع) در بحث قرآن و تشيبهات شيوا و شيرين علي (ع) گفت : خداوند قرآن را بر پيامبر خدا نازل كرد قرآني كه نور است و هيچگاه خاموش نمي شود و درياي بي كراني است كه پاياني ندارد و اگر سعادت و زندگي پاك مي خواهيد خود را در محضر قرآن قرار دهيد .

امام جمعه ميبد با اشاره به اهميت قرآن در زندگي مادي و معنوي انسانها گفت  : قرآن داروخانه بزرگي است كه داروهاي لازم براي شفاء بشر در آن وجود دارد و زماني قرآن در زندگي فردي و خانوادگي و در عالم روح درون ما نقش ايفا مي كند كه به مفسران قرآن و طبيبان كه اهل بيت هستند مراجعه كنيم .

وي افزود : حسد ، كبر، ريا ، ظلم وستم و اين احوال دروني ما مريضي هاي ماست و اين مريضي ها زماني با قرآن معالجه مي شود كه دنبال معالجه باشيم .

آیت الله اعرافي در بخش ديگر از بيانات خود با اشاره به بركات و دستاوردهاي انقلاب اسلامي درحوزه قرآن گفت : يكي از ثمرات و دستاوردهاي مهم انقلاب اسلامي ، صلح و آشنايي جامعه ما با قرآن است امروز هزاران قاري و حافظ ، هزاران موسسه قرآني ، صدها رشته قرآني درحوزه و دانشگاه های ما وجود دارد كه همه به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي است .

امام جمعه ميبد با اشاره به جايگاه ممتاز كشورمان درحوزه قرآن در ميان كشورهاي اسلامي گفت : فعاليت هاي امروز ايران در عرصه هاي و تربيت قاريان و حافظان برتر؛ قابل قياس با دوره قبل از انقلاب نيست و قاريان ما در ميان كشورهاي عرب زبان و اسلامي حائز رتبه هاي برتر هستند .

آیت الله اعرافي در ادامه گفت : دانشكده علوم قرآني ميبد بايد مشعلدار و كانون فعاليت هاي قرآني باشد و با تشكيل جلسات قرآني ، ايمان ، پاكي ،مقاومت دربرابر دشمنان اسلام را تقويت كنند .

وي افزود : در شهرستان ميبد و در دانشگاه علوم قرآني ميبد هم قاريان بايد نسل خود را تكثير كنند و نوجوانان و جوانان را به سمت قرآن هدايت كنند .

امام جمعه ميبد در بخش ديگر از بيانات خود با اشاره به شرايط ويژه كشورمان گفت : استكبار در صدد است جلوي رشد و شكوفايي ملت ايران و انقلاب اسلامي را بگيرد و ملت ما بايد با تمسك به قرآن در برابر هجمه هاي زورگويان بايستند.

گفتني است : در پايان اين مراسم در دانشكده علوم قرآني نمازگزاران روزه دار به ضيافت افطاري پرداختند .

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا