- عضو فراکسیون ورزش مجلس، تحریک نکردن احساسات تماشاگران، تبعیت از تذکرات داور و ایجاد روحیه برای بازی جوانمردانه را از جمله مواردی دانست که باید در هنگام مسابقات دربی رعایت شود.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمدرضا تابش با بیان اینکه بازی جوانمردانه مهمرین اصل در بازی دربی است، گفت: بازیکنان با رعایت اخلاق در ورزش می‌توانند بازی خوب و مطلوبی را برای این رقابت رقم زنند و از رفتارهایی که احساسات تماشاگر را برمی‌انگیزد، جلوگیری کنند.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر قبل از زمان برگزاری مسابقات، تمهیداتی از سوی وزارت ورزش و مسئولان فدراسیون فوتبال برای هدایت و مدیریت احساسات فوتبال در نظر گرفته شود، می‌توان مانع از به وجود آمدن حوادث و اتفاقات غیرمترقبه شد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به اینکه نباید بازی دربی به حاشیه کشیده شود، افزود: تحریک نکردن احساسات تماشاگران، تبعیت از تذکرات داور و ایجاد روحیه برای بازی جوانمردانه، از جمله مواردی است که باید در هنگام مسابقات دربی رعایت شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، حفظ نکات اخلاقی را یکی از وظایف تماشاگران دانست و تاکید کرد: باید تماشاگران از ایجاد هرگونه تنش، تشنج و طرح مسایل غیراخلاقی دوری کنند و فقط درصدد تشویق تیم محبوب خود برآیند.
عضو فراکسیون ورزش مجلس از قانون‌گذاری به عنوان مهمترین رکن برای حفظ اخلاق در ورزش یاد کرد و گفت: مسایل عمده‌تری در فوتبال است که باید با قانون‌گذاری آن را حل و فصل کرد، لذا باید خلاءهایی که در ارتباط با رفتار ورزشکاران، مسئولان باشگاه‌ها و تماشاگران وجود دارد، به وسیله تدوین یک قانون جامع پُر شود تا بتوان با متخلفان به صورت قانونی برخورد کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا