روبات‌های اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اولین المپیاد روباتیک دانش‌آموزی استان یزد در پنج لیگ جابه‌جاکننده اجسام، خلاقیت،‌ امدادگر رالی و راه رونده رقابت کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون  استان یزد، در رقابت لیگ جابه‌جاکننده اجسام، یک تیم از مرکز شماره یک، دو تیم از مرکز شماره سه، پنج تیم از مرکز مجتمع، یک تیم از مرکز بافق و دو تیم از مراکز تفت و پیشگام سازه خلاق، 14 روبات جابه‌جاکننده را برای جابه‌جایی اجسام رهبری کردند.
در لیگ روبات‌های راه‌رونده نیز دو تیم دو نفره از مرکز فرهنگی هنری بافق و یک تیم انفرادی از پژوهش‌سرای ابرکوه و دو تیم تک نفره از مرکز مجتمع باهم رقابت داشتند.
رقابت اعضا در لیگ خلاقیت نیز در 17 تیم گروهی و انفرادی برگزار شد که از مراکز فرهنگی هنری تفت، یک تیم، مرکز شماره سه، 4 تیم، مرکز بافق، دو تیم، مرکز مجتمع، سه تیم، مرکز شماره یک یزد، دو تیم، پژوهش‌سرای ابرکوه، دو تیم و مرکز قلم‌چی تفت، دو تیم شرکت داشتند.
روبات‌های امدادگر نیز در شش تیم به رقابت پرداختند. چهار تیم از این لیگ را مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون به صورت گروهی و انفرادی، یک تیم گروهی از مرکز فرهنگی هنری بافق و یک تیم گروهی از پژوهش‌سرای ابرکوه تشکیل می‌دادند.

اما در لیگ رالی تنها دو تیم انفرادی شرکت داشتند. پژوهش‌سرای ابرکوه و مرکز فرهنگی هنری شماره سه یزد، در این لیگ به رقابت پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا