یک متخصص تغذیه عنوان داشت: با توجه به اینکه گوشت قرمز چربی بیشتری نسبت به گوشت آبزیان داشته و زمینه ساز مشکلات قلب و عروق است بنابراین مصرف گوشت قرمز درسنین بالا به مراتب دارای خطر بیشتری برای سلامتی است

به گزارش یزدفردا دکتر حسن مظفری  گفت: برخی از مواد غذایی در بیماران قلب و عروق دارای نقش محافظتی و به عبارتی مفید هستند در حالی که در رژیم غذایی مردم توجه کمتری به آنها می شود .

وی افزود: گوشت آبزیان از غذاهای سالم و مفید است که مصرف آنها درکل کشور به ویژه استان یزد کمتر از حد انتظار است این در حالی است که مردم بیشتراز گوشت قرمز استفاده می کنند.

دکتر مظفری ادامه داد: با توجه به اینکه گوشت قرمز چربی بیشتری نسبت به گوشت آبزیان دارد زمینه ساز مشکلات قلب و عروق می باشد بنابراین مصرف گوشت قرمز درسنین بالا به مراتب دارای خطر بیشتری برای سلامتی است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به افزایش چربی وکلسترول خون در بیماران قلبی عروقی بیان داشت: این بیماران علاوه براستفاده از داروهای تجویز شده توسط پزشک باید رژیم غذایی سالم و متناسب با بیماری خود را رعایت کنند تا بیماری قلبی تشدید نشود و عوارضی را ایجاد نکند.

این متخصص تغذیه با تاکید بر کاهش مصرف چربی به ویژه چربی حیوانی در افراد دارای مشکلات چربی خون و قلبی و عروقی توصیه کرد:  این افراد هنگام طبخ غذا از چربی و حتی روغن های سالم  استفاده نکنند.

وی با تاکید بر حذف پوست مرغ از غذا توصیه کرد: همچنین این افراد کبابی فرآورده های گوشتی پرهیز بپرهیزنند.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: بیماران قلب و عروق که دارای اضافه وزن هستند باید در مصرف انواع روغن ها  به دلیل تولید انرژی بالا پرهیز کنند در حالی که بیماران دارای وزن مناسب می توانند در حد تعادل ازروغن های سالم مانند روغن زیتون استفاده کنند ضمن اینکه روغن زیتون برای سرخ کردن مواد غذایی به کار نرود.

 

این متخصص تغذیه با اشاره به فواید غذایی سبزیجات توصیه کرد: با توجه به تاثیر مثبت سبزیجات بر سلامت این ماده غذایی بیشتر در سبد غذایی خانواده ها قرار گیرند.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا