یزدفردا:شخصی که با انتشار فراخوانی در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به جمع آوری کمک های مردمی به صورت غیر مجاز می‌کرد، دستگیر شد.
سرهنگ امینی رئیس پلیس فتا استان اردبیل بیان کرد :در پی گشت زنی های مستمر پلیس فتا در فضای سایبری، این پلیس متوجه انتشار فراخوان عمومی در یکی از شبکه های اجتماعی شد،  که عامل انتشار آن با دادن شماره حساب شخصی خود در جهت جمع آوری کمک های مالی مردمی اقدام کرده است.
سرهنگ امینی ادامه داد: در پی تحقیقات پلیس و استعلام های بانکی فرد صاحب حساب شناسایی و حساب  وی مسدود شد.
این مقام انتظامی عنوان کرد: متهم پس از رویت ادله موجود به بزه خود اعتراف کرد و هدف خود را کمک رسانی به هموطنان زلزله زده اعلام کرد. که نهایتاً متهم دستگیر و با توجه به موارد قانونی به دادسرا منتقل شد.
 سرهنگ امینی هشدار داد: با توجه به حس کمک رسانی و نوع دوستی در بین هموطنان عزیز که قابل ستایش و احترام است، متاسفانه  درفضای مجازی شاهد برخی از سود جویان فرصت طلب می باشیم، که با چنین فراخوان هایی از حس مهربانی  مردم سوء استفاده می‌کنند.
  سرهنگ امینی در آخر توصیه کرد: هموطنان عزیز می توانند کمک های بشر دوستانه خود را  از طریق شرکت ها و موسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه های جمعی (رادیو ، تلویزیون و ...)  اقدام به اعلام شماره حساب های رسمی خود می کنند ، در اختیار آسیب دیدگان قرار دهند و از واریز کمک های خود به حساب های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا