"عباس ذوالفقاری" ضمن تشریح جشن های دهه کرامت، تصریح کرد: توجه ویژه به موضوع بیداری اسلامی با تأکید بر اندیشه سیاسی امام رضا(ع) و معرفی الگوی مکتب ولایت و امامت می تواند به عنوان تنها راه حل مشکلات جامعه ی بشری باشد.

طبس- سرپرستی یزدفردا: در آستانه دهه کرامت از میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) تا ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و تقارن آن با هفته دفاع مقدس، مدیرعامل موسسه آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس و آرامگاه شهید آیت الله مدرس کاشمر، در مجموعه فرهنگی میقات الرضای طبس برگزار شد.

در این نشست که با حضور مدیرعامل، مدیریت و معاونت فرهنگی موسسه پس از اقامه نماز عشاء برگزار شد، ویژه برنامه جشن های بزرگ دهه کرامت، با عنوان "مهر بیکران" تشریح و به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.

مدیر عامل آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و آرامگاه شهید مدرس گفت: این مکان مقدس، بعنوان یک الگوی فرهنگی و پایگاه بزرگ مردمی با مخاطب عمومی تواتسته است در تعامل با هیئت امنای امامزادگان دیگر در کشور، بسیاری از مراتب فرهنگی و مذهبی را نهادینه کنیم.

"عباس ذوالفقاری" برغنای کیفی و کمی برنامه های دهه کرامت تأکید کرد و افزود: ایجاد جشن، شور و نشاط معنوی شایسته توأم باشکوه، نوآوری و جلوه های هنر متعالی و برنامه ریزی در جهت تعمیق باورهای دینی مخاطبان به ویژه نسل جوان با ارائه ی سیره و سبک زندگی رفتاری اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بالاخص امام رضا(ع) را هدف برگزاری جشن های دهه کرامت دانست.

وی با تاکید بر مردمی بودن جشن ها و مراسم و حمایت از تشکل های مردم نهاد، تصریح کرد: توجه ویژه به موضوع بیداری اسلامی با تأکید بر اندیشه سیاسی امام رضا(ع) و معرفی الگوی مکتب ولایت و امامت می تواند به عنوان تنها راه حل مشکلات جامعه ی بشری باشد.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: بهره گیری شایسته از ظرفیت رسانه ها بویژه رسانه ملی و فضای سایبری در جهت نشر معارف اهل بیت عصمت و طهارت و تعامل اثر بخش با اماکن مقدس و زیارتی کشور و جهان اسلام و تمرکز بر شعار ( امام رضا(ع)، عالم آل محمد ) از محورهای اصلی جشن های دهه کرامت خواهد بود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا