یزدفردا:وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  گفت:در جشنواره فجر امسال که 10 بهمن ماه همزمان با 17 ربیع الاول همزمان شده، بخش ویژه ای در تمام جشنواره های شعر، تئاتر و .... دهه فجر با عنوان پیامبر اکرم (ص) ایجاد خواهد شد .

سید محمد حسینی در جمع خبرنگاران استان یزد از هنرمندان خواست در بخش ویژه جشنواره بین المللی فجرحضورجدی داشته باشند.

وی ادامه داد که با توجه به هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبراعظم (ص)تصمیم گرفته شد تا در جشنواره بین المللی فجر در تمامی رشته های فرهنگی و هنری بخش ویژه ای بنام پیامبراعظم (ص) داشته باشیم.

وی در ادامه ازآماده شدن دانشنامه جامع امام رضا(ع) خبر داد و گفت: انتشار این دانشنامه  کار بسیار ماندگاری در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری برای امام رضا(ع) خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : امسال کمک های خوبی به مراکز عمومی و مساجد شده است و اگرچه دراتمام ،تکمیل و تجهیز برخی ازپروژه ها تاخیر افتاده است اما تلاش خواهیم کرد که همه این پروژه ها به نتیجه برسد .

وی افزود همه پروژه های و کتابخانه ها و تجهیز و تکمیل آنها با جدیت درحال پی گیری است اما باید محدودیت های اقتصادی را لحاظ کرد چرا که مشکلاتی برای کشور ایجاد شده است که به یاری خدا از آن عبور خواهیم کرد .

وی با اشاره به اهانت غربی ها به ساحت مقدس پیامبراسلام گفت : غربی ها هر از چند گاهی هجمه ای بر اعتقادات و باورهای ما انجام می دهند که خوشبختانه با واکنش به موقع جهان اسلام روبرو شد .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد : امروز مسلمانان جهان متاثر از مردم ایران در برابر هر گونه توهین و اهانت به مقدسات واکنش نشان می دهند و امیدواریم بتوانند برسلطه امریکا و غرب که قرنها به غارت وچپاول درکشورهای اسلامی پرداخته اند پایان دهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا