وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنر فاخر خوشنویسی از الطاف و عطیه الهی است که نصیب بشر شده تا در قالب آن مضامین انسانی ، اخلاقی و ارزشی را منتقل و منعکس نماید.

سید محمد حسینی در آیین گشایش دهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در یزد افزود: خوشنویسی یک موهبت الهی است که خدای متعال در وجود آدمی قرار داده تا بتواند از آن در راه سعادت و کمال انسان ها استفاده کند .

وی اظهار داشت: هنرمندان و خطاطان ما در طول تاریخ و سال های پس از انقلاب مقدس اسلامی ارتباط عمیقی با مضامین الهی دارند که خود صفا بخش روح آدمی است .

ورزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از همه کسانی که در سطح کشور در قالب جشنواره بین المللی حضرت امام رضا (ع) در رشته های مختلف فعالیت می کنند ، جشنواره ملی خوشنویسی رضوی را بسیار موفق عنوان کرد.

حسینی تصریح کرد: جشنواره ملی خوشنویسی رضوی که با اقبال خوشنویسان و هنرمندان مواجه شده در نوع خود بی نظیر است و باید هر ساله باشکوه برگزار شود .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در دنیای کنونی دشمنان اسلام و بشریت از ابزار های هنری و بخصوص فیلم برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می کنند بر گسترش فعالیت هنرمندان متدین در مقابله با هجمه فرهنگی غرب تاکید کرد.

حسینی گفت: باید با زبان هنر و فعالیت های گسترده فرهنگی نقشه های دشمنان را خنثی کرد که قطعا در این راه باید همت مضاعف و عملی شد .

وی با اشاره به هتک حرمت با ساحت مقدس پیام اعظم (ص) تاکید کرد: امت اسلام و آزادیخواهان جهان در مقابل این توطئه فرهنگی عکس العمل بسیار خوبی از خود نشان دادند .

این مسئول گفت: مسلمانان با ابراز خشم و تنفر خود با هتاکان و حامیان آنها در عمل غیرت دینی خود را نشان دادند که امت اسلام در مقابل مبانی و اعتقادات خود لحظه ای سکوت نمی کند .

دراین مراسم همچنین از قرآن سنگی اثری از پوررضوی هنرمند یزدی توسط وزیر رونمایی بعمل آمد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا