وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: هم‌اکنون در سطح کشور هشت پروژه تالار مرکزی در قالب طرح مهر ماندگار و با بودجه ملی در دست اجراست

سید محمد حسینی  در بازدید از پروژه تالار مرکزی یزد عنوان کرد: روند احداث تالار مرکزی یزد مطلوب است و امیدواریم با بهره‌برداری از آن همان‌طور که پیش‌بینی می‌شود شاهد تحول بزرگی در برنامه‌های فرهنگی و هنری استان یزد باشیم.

وی با بیان اینکه امسال سال پایانی خدمت دولت دهم است، خاطرنشان کرد: امیدواریم تمام طرح‌های وزارت ارشاد تا پایان دولت دهم  مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

بهرام عبدالحسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز اظهار داشت: این تالار که کارفرمای احداث آن وزارت ارشاد است، جزو طرح‌های مهر ماندگار و دارای بودجه ملی است.

وی بیان کرد: این تالار که در منطقه امام‌شهر یزد واقع شده دارای حدود 13 هزار و 400 مترمربع زیربنا و بخش‌های متنوع است که با تکمیل آن، بخش قابل توجهی از نیاز استان به فضاهای فرهنگی برطرف می‌شود.

عبدالحسینی یادآور شد: این تالار که جزو هشت تالار طرح مهر ماندگار است، دارای سالن آمفی‌تئاتر به ظرفیت 540 نفر، سالن تخصصی موسیقی به ظرفیت 350 نفر و سالن آمفی ‌تئاتر روباز به مساحت 800 مترمربع است.

وی با بیان اینکه این پروژه هم‌اکنون از پیشرفت 65 تا 70 درصدی برخوردار است، عنوان کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، این تالار اوایل سال 92 مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا