در پیام نماینده طبس آمده است: نخستین معلمان، پیامبران الهی هستند که همواره کوشیده اند بندگان خدا را از نادانی رها سازند و همواره اسلام برای آموزش و پرورش اهمیت ویژه ای قائل است.

طبس- سرپرستی یزدفردا: "دکتر عبداله زاده" نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، در پیامی آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک گفت.

دراین پیام آمده است:

نخستین معلمان، پیامبران الهی هستند که همواره کوشیده اند بندگان خدا را از نادانی رها سازند  و همواره اسلام برای آموزش و پرورش اهمیت ویژه ای قائل است. ازاین روست که خداوند در سوره «علق»، نبی اکرم اسلام حضرت محمد (ص) را امر به خواندن مورد خطاب قرار می دهد و به او یادآور می شود که خداوند به وسیله «قلم» به انسان آنچه را نمی دانست، آموخت و در سوره «قلم» به قلم و آنچه می نگارد، سوگند یاد می کند.

تعلیم یعنی آموزش دادن و تربیت یعنی پرورش دادن در روایت از معصوم ( ع ) نقل شده : «دوست ندارم جوانان شما را جز در دو موقعیت ببینم: یا دانشجو یا دانشمند؛ اگر جوانی چنین نباشد، کوتاهی کرده است، اگر کوتاهی کند تباه می شود، اگر تباه شد گنهکار است و اگر گناه و نافرمانی کند، سوگند به آنکه محمد(ص) را به حق، به پیامبری فرستاد، در آتش دوزخ جای می گیرد»

و به فرموده پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی ( ص ): هر که در طلب دانش بیرون رود، تا زمانی که برگردد، در راه خدا گام برمی دارد و نیز می فرمایند: هرگاه جوینده دانش در حال آموختن علم مرگش فرارسد، شهید از دنیا رفته است.

همچنین از امام صادق(ع) منقول است: اگر مردم می دانستند علم چه فوایدی دارد، هر آینه در جست وجوی آن برمی آمدند، گرچه در راه آن خون بریزند و در ژرفای دریاها فرو روند و نیز آن حضرت می فرمایند: هر که برای خدا علم بیاموزد و برای خدا (به آن) عمل کند و برای خدا به دیگران آموزش دهد، در ملکوت آسمان ها از او به بزرگی یاد شود.

اینجانب ضمن آرزوی توفیق روز افزون برای کلیه سنگرداران تعلیم و تربیت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید را تبریک عرض می نمایم.

 

                                                                                                دکتر  محمدعلی عبداله زاده

                                                                             نماینده مردم شریف شهرستانهای طبس، فردوس، بشرویه و سرایان

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا