رئیس مرکز بهداشت شهرستان یزد در جمع خبرنگاران از معرفی 1800 نفر از متخلفین بهداشتی به مراجع قضایی یزد طی یک سال گذشته خبر داد

 دکتر غلامرضا سلطانی در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه هفت هزار و 510 مرکز توزیع مواد غذایی تحت پوشش مرکز بهداشت شهرستان یزد قرار دارد، اظهار کرد: در یک سال گذشته 28 هزار و 384 مورد بازدید از مراکز توزیع مواد غذایی انجام شد و یک هزار و 800 نفر از متخلفین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و 730 رای صادر شد که 58 میلیون و 700 هزار تومان جریمه نقدی شدند.

 وی ادامه داد: همچنین 914 شکایت در یک سال گذشته به مرکز بهداشت شهرستان یزد ارائه شد که پیگیری ها و اقدامات قانونی انجام شد و 144 مورد تعطیلی به دنبال داشت.

سلطانی با بیان این که  در یک سال گذشته 37 هزار و 666 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته جمع آوری و معدوم شد گفت: 518 نفر به منظور ترک سیگار به کلینیک ترک دخانیات واقع در منطقه امامشهر مراجعه و از مشاوره کارشناسان و پزشک بهره مند شدند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان یزد گفت: با هماهنگی های انجام شده، سیگارفروشی ها از مراکز عمومی جمع شد و تمام افرادی که سیگار می فروشند باید عاملیت فروش داشته و در 200 متری مدارس و همچنین در مراکز عمومی حق فروش سیگار ندارند. همچنین با توجه به مضرات قلیان که بیش از سیگار می باشد، قلیان از مراکز عمومی جمع آوری شد.

وی بازدیدهای هدفمند از کارخانجات به منظور افزایش سطح سلامت شاغلین، بازدید از گلخانه ها و توجه به بهداشت کشاورزی، بهسازی و بهداشتی نمودن کارگاههای قالیبافی روستائیان را از دیگر برنامه های بخش بهداشت محیط عنوان کرد.

ی به برگزاری دوره های آموزشی طبخ آبزیان اشاره کرد وافزود: از آنجایی که مصرف آبزیان و غذاهای دریایی در میان مردم یزد وکم است؛ این آموزشها ارائه می شود تا مردم به مصرف بیشتر و طبخ این نوع غذاها تشویق شوند.

دکترسلطانی بیان کرد: در 10 مهدکودک روستایی 250 کودک روزانه غذای گرم ریافت می کنند. همچنین با همکاری کمیته امداد، ماهیانه سبد غذایی حمایتی به 250 نفر داده می شود.

 وی طرح های پایش ید ادرار دانش آموزان، طرح کمبود ویتامین د ، طرح آهن یاری، مدارس مروج سلامت به منظور افزایش ضریب ایمنی، سلامت و آگاهی دانش آموزان و طرح های مختلف بهداشت دهان و دندان را از طرح های اجراشده در مدارس برشمرد.

وی تصریح کرد: بیشترین اختلالات هان و دندان را در مقطع دبستان داریم و اگر دانش آموزی بی بضاعت باشد به متخصص با فرم رایگان ارجاع و تحت درمان قرار می گیرد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا