دوازدهمین شب شعر رضوی و دفاع مقدس با عنوان «سپیده هشتم»، باحضور اساتید و شعرای ولائی و آئینی از مشهد، قم، میبد و طبس، در محل سالن همایش‌های میقات الرضا در جوار بارگاه منور امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس برگزار شد.

طبس- سرپرستی یزدفردا: دوازدهمین شب شعر رضوی و دفاع مقدس با عنوان «سپیده هشتم»، باحضور اساتید و شعرای ولائی و آئینی از مشهد، قم، میبد و طبس، در محل سالن همایش‌های میقات الرضا در جوار بارگاه منور امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس برگزار شد.

امام جمعه طبس در این مراسم ضمن گرامیداشت دهه کرامت و هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: براساس احادیث و روایات مختلف، خداوند متعال در مقابل هر بیت شعر درباره مدح ائمه و اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، بیت و قصری در بهشت به سراینده آن عنایت می‌کند که امیدواریم تمامی شعرای ما مشمول این لطف الهی شوند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم از افرادی که به تبلیغ و ترویج فرهنگ علوی و رضوی به شیوه‌های مختلف به ویژه به زبان شعر و هنر که تأثیر فراوانی دارد می‌پردازند، تشکر و قدردانی کرد.

در این مراسم "سید عنایت‌الله قریشی" از طبس، استاد دانشگاه و رئیس شورای اسلامی شهر طبس، "علی مریدا" فرهنگی از طبس، "سعید تقی‌نیا" منتخب جشنواره‌های متعدد ادبی و عضو انجمن ادبی رضوی از مشهد و "حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی" از میبد یزد مدرس حوزه و مؤلف مجموعه اشعار «تبسم‌های شرقی» اشعار خود را در منقبت ائمه اطهار بویژه امام رضا(ع) قرائت کردند.

در ادامه "محمد نیک" عضو انجمن‌های ادبی متعدد و از مسئولان انجمن ادبی مشهد، سراینده مجموعه اشعار «هرگز گلی را پرپر نکردم» و منتخب جشنواره‌های متعدد ادبی، "غلامرضا شکوهی" با 50 سال سابقه فعالیت در زمینه شعر و خوشنویسی، منتخب جشنواره‌های متعدد ادبی، با سابقه داوری جشنواره‌های ادبی و سراینده کتاب‌های «آهی بر باغ آینه»، «صد پرده آواز خاموش» و «یک ساغر نگاه» دو شعر درباره حضرت امام رضا(ع) به قرائت سروده های خود پرداختند.

"غلامرضا سازگار" از شعرای نامدار کشور در زمینه شعر ولایی و "سید حمیدرضا برقعی" مسئول انجمن شعر و قصه استان قم، برگزیده جشنواره‌ها و مسابقات ادبی مختلف و سراینده مجموعه اشعار «طوفان واژه‌ها» و «قبله مایل به تو» از اساتید شعر و میهمانان ویژه مراسم بودند.

به دعوت "حسن فروزان" معاون فرهنگی مؤسسه آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس و آرامگاه شهید آیت‌الله مدرس کاشمر، آقایان سازگار، برقعی و اخلاقی که پیش از این در محضر مقام معظم رهبری به قرائت سروده هایشان پرداخته‌اند، خاطراتی از دیدارشان با حضرت آیت الله العظمی خامنه ای بیان نمودند.

دوازدهمین شب شعر رضوی و دفاع مقدس با عنوان «سپیده هشتم» در طبس از سوی مؤسسه آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس و آرامگاه شهید آیت‌الله مدرس کاشمر و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، انجمن هنرمندان و ناحیه مقاومت بسیج طبس و با حضور امام جمعه، سرپرست فرمانداری، مدیرعامل آستان مبارک و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.

 عکس: حسین صفایی










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا