ششمین نشست ایثار و مقاومت در فرهنگ یزد به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران مدیریت استان یزد و با همکاری اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در یزد برگزار شد .

مدیر اسناد و کتابخانه ملی یزد  گفت : یزد شناسی در مباحث تمدنی , فرهنگی و مفاخر از جمله برنامه های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران مدیریت استان یزد است که تا کنون پنج نشست برگزار گردیده و این نشست که در واقع ششمین جلسه از سلسله مباحث یزد شناسی است با موضوع ایثار و مفاومت در فرهنگ یزد با همکاری اداره کل حفظ و آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سالن اجتماعات بنیاد نخبگان یزد در روز دوشنبه ساعت 19 تا 21:30 برگزار گردید.

محمد رضا ملک ثابت گفت: بحث جهاد و شهادت و مقاومت خصوصا عرصه 8 سال دفاع مقدس نشان دهنده گوهر جوانمردی و ایثار و اعتقادات مردم ایران است که مردم درالعباده در این عرصه خوش درخشیدند.

وی ادامه داد  : ما تشته جنگ نیستیم و جنگ به خودی خود پدیده خوشایندی نیست لیکن بنا به طبع انسانی و طبایع متضادی که در انسان وجوددارد گاه طبع اهریمی قوت یافته و به حق خود قانع نیست و جنگ شکل می گرد و طبیعتا برای طرف مقابل دفاع اهمیت می یابد و ملت ایران نیز در عرصه دفاع مقدس ثابت کردند که با خدا بودن همیشه پیروزی به همراه دارد.

از جمله برنامه های این نشست سخنرانی آقای دکتر احمد علی زارع مهرجردی با موضوع پشتیبانی مردمی و نقش جهاد یزد در دفاع مقدس , سخنرانی دکتر سید جلیل میر محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی دباره دستاوردهای علمی دفاع مقدس را می توان برشمرد.

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا