"حاج عباس سلیمی" در دومين همايش امامزادگان سفيران رحمت، گفت: بحث خدمات زائر و ایجاد امکانات رفاهی در آستان مبارك حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس به خوبي ديده شده و بايد در اداره سایر بقاع متبرکه و امامزادگان مد نظر و الگو قرار گيرد.

طبس- سرپرستی یزدفردا: دومين همايش امامزادگان سفيران رحمت با هدف بررسی قابلیت های فرهنگی، جاذبه های گردشگری دینی و راهکارهای ترویج فرهنگ وقف در سالن همایش های آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس برگزار شد.

امام جمعه طبس در "همایش امامزادگان سفیران رحمت" از همت آيت الله واعظ طبسي در اداره موفق آستان قدس رضوی و توجه ویژه به آستان مبارک امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) تشکر کرد و وضعیت مطلوب فعلی را از وجود پرخیر ایشان دانست.

"حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان" افزود: بقاع متبركه از مصاديق آيات شريفه و روایات اسلامی در تاكيد بر مودت و محبت به اهل بيت عصمت و طهارت است و عشق بروز كرده در مودت به ائمه معصومين(ع) در ساختن و توجه نمودن به مضجع همين امامزادگان متبلور می شود.

معاونت امور بين الملل آستان مبارک حضرت عبدالعظيم حسني(ع) نیز بعنوان یکی از میهمانان ویژه مراسم در این همایش گفت: سه چهارم زمين را آب فراگرفته است و اندكي از آن مسكوني می باشد كه اين عمده این قسمت از کره زمین نيز در اختيار غيرمسلمانان است و اندكي از آن متعلق به مسلمانان بوده كه در همان اندک مکان نيز نورانيت بقاع متبركه و ائمه اطهار(ع) چهره ای شایسته و دلنشین دارد.

"عباس سلیمی" خاطرنشان کرد: در بررسی چرایی کثرت پراكندگي قبور ائمه(ع) و امامزادگان در ايران اسلامی به این نتيجه می توان رسيد كه ايرانيان از قديم عاشق ائمه معصومين(ع) بوده اند و اينجا ملجاء و پناهگاه مناسبي براي امامزادگان محسوب می شده است.

این کارشناس علوم قرآنی تاکید کرد: محيط اماكن متبركه، محتوا و كاركنان آن بايد در همايش بقاع متبركه مورد بحث قرار گيرد و حاكميت قرآن بر عملكرد و مديريت در آستان امزادگان، مورد توجه ویژه خادمین ائمه اطهار(ع) باشد.

سلیمی افزود: بحث خدمات زائر و ایجاد امکانات رفاهی در آستان مبارك حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس به خوبي ديده شده و بايد در اداره سایر بقاع متبرکه و امامزادگان مد نظر و الگو قرار گيرد.

مدیرعامل آستان مبارک امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس و آرامگاه شهید آیت الله مدرس کاشمر در این همایش گفت: تشكيل اين نشست و هم اندیشی در پي فرمايش مقام معظم رهبري براي تبديل بقاع متبركه به قطب فرهنگي است و يكي از وظايف ما در تحقق این شعار، تبيين فرمايش رهبر معظم انقلاب است.

"عباس ذوالفقاری" افزود: امامزادگان در كل كشور همچون ستارگاني در ايران مي درخشند و راهنمايی مناسب براي عزت و سربلندي كشور ما هستند.

وی تصریح کرد: معرفت و شناخت اين امامزادگان موجب توسعه و خدمت رساني مطلوب خواهد شد و امروز ميقات الرضا، آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس، در بين امامزادگان به عنوان بزرگترين بقعه مبارك در كشور، خدمات ارزنده اي به زائران حضرت امام رضا(ع) عرضه مي دارد و در شرق كشور به خوبي درخشيده است.

ذوالفقاری اهداف این همايش را، آگاهي بيشتر نسبت به فرزندان ائمه اطهار(ع)، مطالعه و بررسی نقش امامزادگان در مبارزه با طاغوت، چگونگي تبعيت از امام حاكم اسلامي، چگونگي بهره وري از فضاي فيزيكي بقاع متبركه و ايجاد رفاه و آسايش زائران و ارتباط نزديك نسل جوان با اولاد ائمه طاهرین(ع) برشمرد.

آقايان سیدابراهیم مهاجريان مقدم (امام جمعه طبس)، حاج عباس سليمي (معاونت امور بين الملل آستان مبارک حضرت عبدالعظيم حسني(ع)، دكتر رحيمي (رئيس بنياد پژوهشهاي آستان قدس رضوي)، عباس ذوالفقاری (مدیرعامل آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و آرامگاه شهید آیت الله مدرس) و حسن فروزان (معاونت فرهنگی آستان مبارک) به بیان دیدگاه ها و نظرات کارشناسی و ایده های جدید در مدیریت بقاع متبرکه پرداختند.

 آئين رونمايي از 8 عنوان كتاب جديد با موضوعيت آموزهاي علوي به تاليف "عليرضا افشون" مسئول موسسه علوم قرآنی آستان مبارک انجام شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا