مخترین نوجوان آقایان علی انتظاری , علی پارسائیان از دبیرستان پسرانه حضرت جوادالائمه (ع) موفق به کسب مدال برنز جشنواره بین المللی چین تایپه و تندیس ویژه اتحادیه اروپا شدند

یزد:حمید رضا عمادی خبرنگار یزدفردا: مخترین نوجوان آقایان علی انتظاری , علی پارسائیان از دبیرستان پسرانه حضرت جوادالائمه (ع) موفق به کسب مدال برنز جشنواره بین المللی چین تایپه و تندیس ویژه اتحادیه اروپا شدند

به گزارش یزدفردا :عصر امروز مخترعین نوجوان دیارمان در فرودگاه شهید صدوقی یزد مورد استقبال مدیرعامل مجتمع آموزشی حضرت جوادالائمه (ع) ، مسئولین دبیرستان پسرانه جوادالائمه (ع) و خانواده و دوستان خویش  قرار گرفتند.

مخترع نوجوان علی پارسائیان یکی از دو مدال آور یزدی در گفتگو با خبرنگاریزدفردا گفت  :مسابقات تایوان ابتدا در کشورهای مختلف انجام شد که نهایتا در حدود 3000 طرح در نمایشگاه شرکت نمودند  که اختراع ما  دستگاه هوشمند مکنده ترشحات زخم  توانست در رشته پزشکی مدال برنز مسابقات را کسب نماید.علاوه بر این جایزه ویژه مسابقات  اتحادیه اروپا کشور لهستان  که  از بین 3000 طرح تنها به یک طرح تعلق می گرفت را این اختراع  به خود اختصاص داد.

علی انتظاری نوجوان دیگر مدال آور نیز درباره  این مسابقات اظهار داشت   : جشنواره بین المللی در سطح جهان برگزار می شد که ما 3 روز در این مسابقات بودیم . روز اول کارها داوری و مورد بازدید آزاد قرار گرفت . روز دوم غرفه ها مورد بازدید شرکت های جهانی  برای تجاری سازی دستگاهها قرار گرفت و نهایتا در روز سوم اختتامیه و نتایج رای داوران اعلام گردید.

این مخترعین نوجوان  ضمن اظهار خرسندی از افتخار بزرگی که برای یزد و خانواده و آموزشگاه کسب نموده اند  پیروزی و موفقیت خود را مدیون زحمات خانواده , آموزشگاه , بنیاد ملی نخبگان , سازمان پژوهشگران جوان و کسانی که آنها را تا مراحل پایانی این امر یاری کرده اند  دانستند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا