ملي‌پوشان فوتبال ايران با انتشار بيانيه‌اي خواستار حمايت همه جانبه براي دو ديدار حساس پيش رو برابر کره جنوبي و ازبکستان شدند.

به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، ملي‌پوشان فوتبال ايران با انتشار بيانيه‌اي ضمن ابراز تاسف از شکست مقابل تيم ملي لبنان در مرحله مقدماتي جام جهاني 2014، خواستار حمايت همه جانبه براي دو ديدار حساس پيش رو برابر کره جنوبي و ازبکستان شدند.

در اين بيانيه آمده است:

«قرارمان با هم باشد براي صعود به جام جهاني و مي خواهيم دعوتتان کنيم تا همه دوشادوش هم، جشن بزرگ ملي برپا کنيم.

ما ملي پوشان فوتبال ايران از نتيجه ناباورانه برابر تيم ملي لبنان در روز 21 شهريورماه به شدت غمگين و ناراحتيم. لازم به تاکيد است که تمامي بازيکنان، کادر فني و همه عوامل تيم ملي براي پيروزي در اين مسابقه، حداکثر تلاش خود را نمودند و به زعم اغلب آنهايي که بازي را بطور کامل ديدند، حق تيم ملي ايران در اين ديدار، باخت نبود و بايد با کسب هر سه امتياز از ميدان خارج مي شد اما اتفاقات فوتبال در آن روز همه دست به دست هم داد تا آن نتيجه غير منتظره رقم بخورد که اکنون با گذشت نزديک به سه هفته از آن تاريخ هنوز باور آن براي خود ما نيز دشوار است.

اگرچه پيروز نشديم اما کم فروشي نکرديم و به پيراهن ملي ارزشمندي که بر تن داشتيم کم توجه نبوديم. هيچگاه در قامت سرباز براي موفقيت در پيراهني که اعتبارش را از يکايک شما هموطنان عزيزمان مي گيرد، کم فروشي نکرديم و بي تعصب نبوديم.

به هرحال ما بازيکنان تيم ملي از اين نتيجه ابراز تاسف نموده و از هواداران فوتبال که در همه حال يار و ياور تيم ملي کشورشان بوده و هستند، پوزش مي طلبيم و اميدواريم بتوانيم در ديدارهاي آينده آن را جبران کنيم.

ضمنا سوء تفاهم هايي ميان بازيکنان و رسانه ها پيش آمده بود که در جلسه اي مشترک و با حضور رئيس و دبيرکل فدراسيون برطرف گرديد و اکنون همه با هم متحد هستيم براى صعود به جام جهانى.

اکنون که 25 مهر ماه يک ديدار حساس و مهم با تيم ملي کره جنوبي و به دنبال آن 24 آبان با تيم ملي ازبکستان پيش داريم که خوشبختانه هر دو اين ديدارها در تهران برگزار خواهد شد. همه هواداران فوتبال مي دانند که شش امتياز اين دو مسابقه تا چه اندازه براي تيم ايران و هموار شدن راه صعود به جام جهاني 2014 مهم و سرنوشت ساز است به طوري که رئيس جمهوري نيز اخيرا اشاره کردند: اين روزها فوتبال ما در آستانه ورود به صحنه هاي مهم است و مسئوليت فدراسيون، مربيان و بازيکنان نيز سنگين است. همه بايد کمک کنيم تا فضاي فوتبال کشور آرام، با اطمينان، غيرت، اراده و همت باشد.

ما ملي پوشان فوتبال به همراه کادر فني، فدراسيون فوتبال و تمامي دست اندرکاران عزم خود را جزم کرده ايم تا با قدرت در اين دوره از مسابقات مهم حضور يابيم و با انجام دو بازي خوب و کسب نتيجه و امتياز لازم، جبران مافات نموده و شرايط را براي صعود هموار سازيم. اين هدف ما است اما همه مي دانيم که رسيدن به اين هدف جز با حمايت همه جانبه دولت محترم، هواداران واقعي فوتبال و تيم ملي، باشگاه ها و مربيان گرامي، وزارت ورزش و جوانان و فدراسيون فوتبال مقدور نخواهد بود. پس بياييد بار ديگر همانند گذشته فرزندان ملي پوش خود را حمايت کنيد تا ما نيز با پشتوانه اين حمايت، با دلگرمي و انگيزه و تلاش دوچندان به مصاف اين دو حريف برويم و وظيفه خود را درقبال کشور، مردم، رسانه ها و همه آنهايي که از صميم قلب خواهان موفقيت تيم ملي هستند انجام دهيم و انشاالله با دست پر از ميدان خارج شويم.»

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا