یزدفردا:نماینده مردم اردکان و عضو هیات امنای دانشگاه یزد، دانشجویان و دانشگاهیان را قشری پیشرو و تحول خواه در جامعه توصیف کرد که می توانند با تلاش علمی و همتی بلند در سازندگی کشور و ترسیم حرکت رو به رشد جامعه نقشی اساسی ایفا نمایند.

"محمدرضا تابش" در دیدار روسای مراکز آموزش عالی شهرستان اردکان ، با تبریک آغاز سال تحصیلی به جامعه دانشگاهی کشور و بویژه دانشجویان جدیدالورود، دانشجویان و دانشگاهیان را قشری پیشرو و تحول خواه در جامعه توصیف کرد که می توانند با تلاش علمی و همتی بلند در سازندگی کشور و ترسیم حرکت رو به رشد جامعه نقشی اساسی ایفا نمایند.

عضو هیات امنای دانشگاه یزد با بیان اینکه امروزه توسعه مراکز آموزش عالی از جنبه هاي گوناگون از جمله کارافرینی،تامین سرمایه انسانی عالم و متخصص،تولید علم و تربیت انسان مهذب بسیار مهم است گفت: این دیدگاه همچنان وجود دارد که دانشگاهها دارای ضعف ارتباطی با صنعت و تحولات توسعه ای هستند که این نقیصه باید بطور کامل برطرف شود.

"تابش" با طرح این پرسش که مراکز اموزش عالی اردکان چه برنامه ای برای بخشهای مختلف شهرستان دارند و در توسعه صنعتی و مهندسی فرهنگی منطقه چه اقداماتی صورت داده اند، خواستار دخیل شدن دانشگاه در فرایند پیشرفت فزاينده و پرشتاب شهرستان اردکان شد تا ان شاا.. شاهد توسعه ای پایدار و متوازن باشیم و همه طبقات جامعه از توسعه شهرستان بهره مند گردند.

نماینده مردم اردکان با اعلام راه اندازی سلامتکده و دانشکده های طب سنتی،فنی و مهندسی و دامپزشکی در سال تحصیلی جدید و افزایش رشته های تحصیلی بخصوص در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ، اظهار امیدواری کرد با نتیجه رسیدن پیگیری هایی که در حال انجام است، ارتقاء مراکز آموزش عالی اردکان در ابعاد کیفی و کمی ادامه داشته باشد.

وی اضافه نمود:دانشگاه آزاد اردکان دارای وضع خوبی نیست و بدلیل تغییرات مکرر مدیریتی و برخی تصمیمات  سیاسی در سطح کلان کشور، با افت جدی ورودی دانشجو مواجه گردیده است که مدیران این واحد باید اخذ رشته های تحصیلات تکمیلی متناسب با نیاز منطقه را مورد اهتمام جدی قرار داده و مسئولان دانشگاه ازاد در مرکز نیز توجه و حمایت لازم را داشته باشند.

"محمدرضا تابش" سپس بطور جداگانه وضعیت و نیازهای مراکز اموزش عالی شهرستان اردکان را مورد بررسی قرار داد و توصیه هایی برای رفع مشکلات انها کرد.

در این جلسه که روسای مراکز آموزش عالی و شهردار اردکان حضور داشتند درخصوص مسائل و مشکلات دانشگاههای اردکان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا